Followers Remaja Purba

Thursday, September 29, 2011

Letih nak fikir tajuk apa yang sesuai..

Malam tadi, hubby dan anak-anak makan nasi lemak + sup tulang berempah..
Aku..? Makan sikit je.. sekadar alas perut agar tak kelaparan sepanjang malam.. itupun sebab perut dah berkeroncong sayang..



Hari ni..


Hubby..?
Outstation ke Ipoh.. 143nya masih dalam ‘ICU’.. kali ni guna kenderaan lain pulak.. walaupun sama tapi aku lebih rindu kat 143 tu..


Dak Kakak..?
Pagi cuti.. petang je sekolah..


Dak Adik..?
Acara wajib pagi-pagi.. singgah beli kuih sebelum pergi rumah nenek..


Aku..?
Lewat sikit aku jenguk singgah kat blog korang ye..



psstt: Peritnya tekak sebab batuk gara-gara banyak makan buah langsat.. Dah batuk minum lagi milo ais..

38 comments:

QueeN TerataI said...

hehehehe kalo ngidam mkn sikit je.. bkn mkn banyak2.. kan dah batuk. semoga cepat sembuh

Mommy Fara said...

Milo ais? Grrr! Sedapnya! Nak kena cari gak! Grrr!

Jaga kesihatan ok?

rATu kEBaYA said...

batuk2 ni buat kita tak selesa bila berdepan dgn org lainkan..

Kakzakie said...

143 sakit lama betul. Oh kalau wad ICU memang parah sikit. Kena tahanlah rindu nak makan angin dgn dia...

mamaNoriz said...

masak ke malam?
atau masak di dapur kedai je...hehehe

aizamia3 said...

QueeN TerataI:
sedap punya pasal.. ;)
sampai tak hengat time makan..

walaupun batuk tak teruk tapi tetap tak suka..

aizamia3 said...

Mommy Fara:
tak suka milo sebab cepat mengantuk tapi itulah pilihan sekarang.. sedap.. ;)

aizamia3 said...

rATu kEBaYA:
betul.. hingga boleh buat orang lain tak selesa dengan kita..

aizamia3 said...

Kakzakie:
walaupun dalam ICU.. tapi bersyukur en. suami masih diberi kenderaan lain untuk memulakan outstation kembali.. syukur..

aizamia3 said...

mamaNoriz:
sejak berlakunya perubahan hormon ni.. dapur kat rumah dah pencen..
menu malam tadi, beli je kat kedai.. ;)
ai tak boleh bau masakan.. :(

Anum said...

makan ubat ye

aizamia3 said...

Anum:
hohoho.. pagi tadi dah makan folic acid.. ;)

Oh Oeya said...

hehe..
pagi sebelum sarap, makan 21 biji kismis + sesudu kecil madu lebah yg dicampur air biasa :)

Prince Halilintar said...

makna banyak sgt kot langsat tu..semoga cpt sihat batuk tu..

esenbanana said...

ohoo.getah langsat tu yg buat sakit tekak. mesti makan banyak ni.

sahromnasrudin said...

jauhnya outstation smpai ke ipoh...semoga dia selamat berpergian ya :-)

Eera Shera said...

tula dah tau batuk minum ais lg..isy nak kena ni..hehe

miloais said...

miloaiskurangmanis kah???
ekekekeke

nokk... hang makan banyak sangat kot langsat tu!

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

ubat batuk yg mujarab....

boh kicap 1 camca besar n perah buah limau nipis sikit pastu terus minum....insyaallah lega...

abghani said...

gi pital

Hanis MY said...

pasni takmo minum es sampai tekak dah elok k...

azam said...

143 sakit ape??

143 bukan i love you ke??

aizamia3 said...

Oh Oeya:
terima kasih atas petua.. ;)


Prince Halilintar:
sebab makan banyak ni yang batuk aje..


esenbanana:
a'ah..


shahromnasrudin:
tu dekat aje.. lepas Ipoh Butterworth pulak.. insyaAllah.. moga perjalanan pergi dan balik selamat hendakNYA..

aizamia3 said...

Eera Shera:
tekak dengan perut beri kerjasama yang baik tu yang akak minum.. ;)



miloais:
miloais manis dan sejuk tekak ni nak.. ;)

a'ah makan banyak..

aizamia3 said...

Ladyzul:
kecur air liur dibuatnya.. ;)



abghani:
tahun depan - confirm.. ;)

aizamia3 said...

Hanis MY:
start esok.. ;)


azam:
gearbox pecah rasanya.. ntah tak ingat..
143 tu memang maksud dia cenggitu tapi itu no. plate kenderaan .. ;)

Zulfikar Hazri said...

143 tu subaru impreza kan??? teringin nye.... pinjam leh?

Kancil 8349 said...

kesian plak kamu nie...banyak kerja...

THE LEKAT LEKIT STORY said...

klau dh jenis suka minum ais memang susah nk pantang walau sakit mcm hubby sy.. totaly 99% dia hanya minum minuman sejuk.. air kosong 1% jer tu pn sbb kalau kena mkn ubat (panadol) tp bkn hari2 pn mkn ubat. sakit jer makan

msredcheesecake said...

jaga kesihatan.... jaga bby....

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

batok2 ne memang paling meleceh kan sis.. sabor je la.. milo ais tetap sumbat gak kn.. hehe

aizamia3 said...

Zulfikar Hazri:
Oh.. Alangkah best kalau 143 tu Impreza tapi sayang bukan..

aizamia3 said...

Kancil 8349:
pengalaman pertama menguruskan hal rumah dan kerja sejak dok jauh ni.. ;)



THE LEKAT LEKIT STORY:
tak boleh minum dalam jumlah yang banyak air masak sebab mesti akan muntah balik, nak pulak dalam keadaan batuk-batuk macam ni..

aizamia3 said...

msredcheesecake:
esok nak pergi klinik.. :(



Taufik Arifin a.k.a Topimagine:
tak tahan dibuatnya.. padan muka gak sebab degil p minum ais lagi..

Cik Ina Do Do Cheng said...

batuk bukan sebab makan buah langsat tu, kena getah kulit buah langsat. cer kopek ngan tangan. meh campak langsat sebijik.

anismelon said...

skang memang musim demam batuk bagai kan..get well soon kak..

aizamia3 said...

Cik Ina Do do Cheng:
mai datang umah.. ;)



anismelon:
esok nak hadap doktor.. :(

Namee Roslan said...

saya pun sama tak sihat. selseam teruk sgt2 smpai tak larat nk bangun da.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...