Followers Remaja Purba

Saturday, October 25, 2014

Bila cik Putih meredah banjir..




Nasib baik ikan Kelisa merah ni tak lemas dalam banjir tu..


Balik kerja Isnin lepas aku lalu kawasan ni.. ---> Jalan Haji Abdul Manan selepas Klang Sentral..

Dah lama sebenarnya aku tak lalu kawasan ni bila hujan lebat yang disertai dengan banjir teruk..
Berkebetulan pulak memang tengah musim hujan.. hujan yang bukan sedikit hingga mengakibatkan kawasan rendah dinaiki air..

Berhadapan dengan kilang-kilang ni ada penempatan untuk warga asing.. kawasan tempat tinggal dorang pun dinaiki air.. sampah-sarap pun sama-sama naik.. Dulu.. 5 tahun dulu.. takdelah seteruk ini keadaannya..



psstt: Kesian kat cik Putih.. kali pertama meredah banjir.. nasib baik tak demam dia.. kihkihkih..




6 comments:

Nor Azimah said...

musim hujan camni, takleh nak cakap apala kalau terpaksa mengharung banjir kilat tu.

Nor Azimah said...

musim hujan camni, takleh nak cakap apala kalau terpaksa mengharung banjir kilat tu.

ewanthology said...

sistem pengairan yg tidak sempurna dek kerana pembangunan....

JR said...

Itulah...kita telah menjadi korban pembangunan yang tak terancang....

Tihara said...

perkara yang tak dijangka
yang penting hati-hati yea

Mummydearie said...

Kereta saya dah terbiasa sangat meredah banjir. Kalau hujan lebat, sekurang-kurangnya ada 5 spots yang kena redah banjir kalau nak balik ke rumah. Baru hujung minggu lepas gi repair kereta, habis tercabut skru kat penghadang tayar tu dek baik punya meredah banjir.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...