Followers Remaja Purba

Wednesday, January 8, 2014

Kat luar ada angin, nanti kena angin takdelah peluh-peluh..



Kisah petang semalam, lepas dak Adik balik sekolah..
  • Aku suruh dak Adik mandi memandangkan dah lewat petang.. tapi dia merengek minta aku mandikan..
  • Ok.. aku layankan.. sebab aku bayangkan, masa nilah aku dapat peluang nak mandikan dia.. nanti bila dia dah besar tak merasa dah nak mandikan dia..
  • Mesti masa tu nanti aku rindukan suasana nak mandikan dia..
  • Ok.. dah.. berbalik pada kisah petang semalam..



A: Ibu.. boleh tak lepas mandi ni nak main kat luar..
I: Tak boleh dah.. kan dah dekat nak maghrib ni.. nanti berpeluh-peluh balik..
A: Alah.. bolehlah ibu.. kat luar ada angin, nanti kena angin takdelah peluh-peluh..
I: ... (tak terkata apa dah aku..)




psstt: Rutin harian aku semakin sibuk kebelakangan ni..




13 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sama la super busy!

Aziela said...

Betul tu Ina. Bila dah besar macam Adam, dah tak akan mungkin dimandikan lagi dah... Enjoy the moments.

NM03 said...

pekena angin luar kena ada kopi dik. hehehe

Nurzakiah Hanum said...

take ur time

❤Kamsiah❤ said...

ada ja jawapan yg cerdik utk minta dilepaskan bermain hehe

t.a.t.a said...

dak Adik, angin kat luar tu angin lain tau kalau waktu nak Maghrib ni.

Queen Teratai said...

hehehe pandai adik.. biasalah anak2 makin membesar.. tggjawab pun makin byk..

Amanda Suria said...

budak2 sekarang ada jer jawapannya kan....kadang2 kita pun terkelu lidah x tau nak kata apa...

lizz said...

Comel jawapan adik ni.kalo kana angin x berpeluh yer dik...pandai...

amirah said...

huhu...nak main kat luar la tu..

Rai Ourkizuna said...

anak anak ni bila da makin besar makin banyak jawabnya..kelu kita dibuatnya..

norhidana miswan said...

pandai aje dia menjawab yek

Cik Asma BLuppy said...

haha. saiko akak pulak. haha. tapi betol gak. klu berangin, xde la peluh. haha

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...