Followers Remaja Purba

Monday, January 27, 2014

Bila anak susah makan ubat..



Sabtu lepas aku bawa dak Nuha pergi klinik sebab dia tak sihat + aku syak tekak dia sakit sebab bila dia nak batuk je dia merengek menangis..
Jumpa doctor Ariff.. Suhu badan ok.. paru-paru pun ok cuma kahak dia banyak kat dada..
Sudahnya ada 4 ubat dak Nuha nak kena makan..
  • Kali pertama.. dia layan sebab rasa oren..
  • Kali kedua.. pun sama sebab rasa manis susu..
  • Kali ketiga.. dia muntahkan.. rupa-rupanya ubat tu pahit..
  • Kali keempat.. dia dah mula kata 'na nak.. na nak..'
  • Dak Kakak pujuk pun tak jalan.. sudahnya dak Kakak pegang tangan, aku pegang mulut dia dan sruppp.. terus masuk dalam mulut.. itupun hanya suku yang berjaya..




Budak tak sihat tak cukup tidur malam..
Jangan kata dia.. mak budak dengan babah dia pun sama.. ---> pengorbanan mata namanya..



psstt: Semalam nampak ok sikit berbanding kelmarin.. takdelah dia nak merengek menangis waktu malam.. pagi tadi jelah menangis nak ikut aku pergi kerja.. huhuhu..




17 comments:

asyifa mustaffa said...

Sama ngan hafiz...tiba2 plak panas bdannya mlm tadi...ni kepala pun mcm pusing skit ni...ngantuk!

Nurzakiah Hanum said...

ala cianya dia

ZazaMyMoon said...

alololo keciannya.. rajin2 mkn ubat yer Nuha, nnt cpt baik :)

Fiza Rahman said...

Anak saya pon sama. Susah nak makan ubat. Banyak keluar dari yg masuk.

UmmuAidan-Arissa said...

kalau anak kecik demam memang susah hati..kena gak berjaga malam..part nak bg ubat tuh dah lalui ngan aidan dl..hmm penat pegang kaki tangan...skrang nie jer br dia blh terima..

:: Mrs.Eady :: said...

manja ni :) semoga cepat sembuh ye sayang..

Knor said...

muhammad juga demam skrg ni..,tapi mkn ubat ok je..hari ni mc le jwabnya..

semoga semua anak2 kita sehat sejahtera..mmg berjaga mlm..

Eza Ridzwan said...

speedy recovery syg...musim x bape menentu skang nie u...

JunAina said...

Anak2 ni masa kecik memang gini gamaknya kan, susah nak makan ubat. Kesian Nuha...banyakkan air masak sekarang cuaca tak menentu kejap panas kejap sejuk melampau.

Rai Ourkizuna said...

pakai syringe mudah sikit kak.. tak tumpah.. saya bagi aisy minum madu pun dgn syringe.. kepit tangan ngan kaki.. satu tangan pegang mulut.. pastu masukkan syringe.. haha..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Syafakillah dak nuha... cepat sembuh ye sayang :)

Kakzakie said...

Alahai kesiannya... tengok mata pun layu tu. Cepat sembuh ye sayang..

amirah said...

sama la dgn si kecik saya. kesiannn..tp kalau x makan ubat lagi kesiann..huhu

t.a.t.a said...

Tutup perut dengan bantal, alaa tak nampak baju dia yang comel itu.

Gee Lion said...

tak boleh tengok budak2 baya dak nuha ni demam or sakit, nampak seksa sangat.. sedih.. )':

hainom OKje said...

Kena bagi ubat ikut time tu AA....nanti kalau dah melarat sampai ke demam....susah takut ada infection pulak ......

norhidana miswan said...

sian nyr... bdk2 kalu tak sihat mmg banyak ragam.... dana nih nsb aiyan tu senang nk mkn ubat... mungkin sbb se awal 2bln dia dh mkn ubat hari2... itu yg senang je nk bg mkn kt dia...

alhamdulillah dh mkn sihat... moga dak nuha cpt sihat yek

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...