Followers Remaja Purba

Monday, July 8, 2013

Dugaan itu Ujian.. Ujian itu Dugaan..


  • Mungkin DIA turunkan musibah ini sebagai tanda peringatan pada diri agar lebih mengingatiNYA..
  • Mungkin sebelum ni aku alpa dengan kesenangan yang diberikanNYA..
  • Mungkin dugaan ini tak seberat orang lain tapi sedikit sebanyak mengganggu emosi.


Namun demikian..:
  • Walaupun apa yang telah kau tinggalkan bukan sedikit impaknya.. aku cuba sabarkan hati..
  • Walaupun keadaan semakin sukar, tapi aku berusaha menenangkan hati yang serapuh kulit bawang ni..
  • Walaupun kau dah melukakan hati mencalarkan perasaan malah menidakkan harapan..
  • Aku doakan moga kau sihat selalu hendakNYA..





psstt: Moga sinar Ramadhan kali ni mengundang bahagia dalam keluarga kecik aku..




18 comments:

Asyifa Mustaffa said...

walau apa dugaan yg dtng...harap tabah utk menempuhinya....

Nurzakiah Hanum said...

amin

faraherda.razalan said...

Kenapa ni? Jarang nmpk awak emosi mcm ni. Hrp semua dipermudahkan Allah ya?

Dzureen Darwis said...

Allah tidak akan menguji hamba-Nya lebih daripada kemampuan kita in shaa Allah :D

Kakzakie said...

Tidak ada perjalanan yg terus lancar Ai. Sedangkan di highway pun kena berhenti membayar toll. Teruskan munajat padaNya moga diberikan kekuatan dan kesabaran...

aizamia3 said...

faraherda.razalan:
memang ai marah dengan apa yang dah berlaku tapi takpelah.. ini ujian dariNYA.. syukur Alhamdulillah ramai yang bagi sokongan pada kami setakat ni..
InsyaAllah.. moga urusan kami dipermudahkanNYA..

eLL said...

banyak2 sabar ye kak. ujian yg Allah datangkan kerana Allah sayangkan kita...

amirah said...

apa pun dugaannya..semoga dipermudahkan yer..

Qashmere said...

Semoga tabah mengharungi cabaran..

Munnafendy said...

nape ni..sbr ek kak..

QueeN TerataI said...

dugaan itu ujian.. ujian itu tanda Allah sygkan kita... kuat semangat yer.. bykkan berdoa..

Tedi said...

ujian yang terasakan kesusahannya lebih baik daripada ujian yang tiada terasa, takut2 kita takkan pernah sedar.

Semoga semuanya ok :)

hainom OKje said...

Kadang kadang bila dugaan itu datang kita akan rajin berpuisi dan bermonologkan RP?

ieda immi said...

sabar ye dikk
semoga kita semakin kuat hari demi hari .. aminnnnnnnnnnnnnn

anitadiana said...

kak ita pun tengah mood sedih ne..mas...nak pinjam kata-kata tu boleh...sedih juga sekarang ne...nak luah kan kat sapa lah..

JunAina said...

Ujian itu mengajar kita erti kesabarn, moga tabah...

KY Atie said...

InsyaAllah...orang sabar itu di sayang Tuhan...selamat menyambut Ramadhan al mubarak

Kesuma Angsana said...

dugaan & ujian tanda Allah sayang !

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...