Followers Remaja Purba

Tuesday, May 22, 2012

Ah.. Lega sikit..

Syukur Alhamdulillah..

Gara-gara semalam pinggang aku tergeliat, hari ni makcik Era yang urut aku masa bersalin hari tu datang mengurut.. pakej <--- urut aku dan dak Nuha..

Setakat ni rasa lega sikit lepas diurut <-- urut satu badan dan fokus jugak kat perut.. Alhamdulillah ok.. takde pape..

Syukur jugak hubby cuti hari ni, maka rutin aku berubahlah sikit <-- hubby jadi chef hari ni..

DAN.. aku harap hilanglah sakit pinggang ni.. dah lama tak kena, sekali kena sampai kena jumpa doctor gamaknya <-- kes ni sejak dari zaman sekolah lagi membawa hingga ke sekarang..

Nampaknya aku kena slow kan pergerakan.. jangan 'ganas' sangat macam semalam <-- kalau rasa nak cepat sembuhlah..



psstt: Rasa lega bila dah diurut tapi rasa sakit masa kena urut <--- maklumlah tak biasa diurut..


psstt lagi: Jemariku picit manja lappy, kaki pulak henjut 'bouncer' dak Nuha..


last psstt: yeye.. lepas makan jap lagi.. masa untuk BW.. ;)

35 comments:

pena rozie said...

bestnyer dpt mengurut....

eLL said...

bestnya diurut dan dibelai-belai. saya ni takut la nak diurut. hihi

Munnafendy said...

macam mana la kalau sy bpantang sndiri mcm akak? hisy msti tunggang langgang semua bnda kikiki

jgn ganas sangat...rehat2 je.hubby dh ada tu, amik kesempatan sikit :P

~ yus ~ said...

saya pun sakit badan rasa nak pergi mengurut ni, tp entah bilalah...huhu

Ini Kisah Tia said...

wahh .. best tu mengurut .. hehe

Pok Amai-Amai said...

Mcm best je bile pantang, ade suami di sisi kan? Heheheh...

MamaEma said...

sekali sekala kena urut memang best...ema pun selalu alami sakit-sakit belakang..tp Alhamdulillah sekarang tidak lagi..lepas pakai PB..

Daddy Ziyyad said...

rasa ringan badan lepas di urut kan?

Rai said...

jangan ganas2 sangat..da lepas urut tu rehat2 la lebih sikit.. lagi pun chef ada kat rumah.. hehe..

pha is said...

walau mcm mana situasi sekalipon, picit lappy tak tinggal.. bagus betol mak budak ni... hehehehe

CIK MAY said...

wah....mcmne la rase sakit pinggang yg amat ye..ari tu ade jap sakit pinggang..lps 1st nite...ngahaha..ops!18sx plak!

aizamia3 said...

pena rozie:
sape kata best.. hehehe..


eLL:
ai tak takut diurut tapi sakit masa kena urut..


Munnafendy:
jangan risau, masa Munna nanti dah tentulah akan yang jaga, samada mak sendiri atau MIL..

oh.. dah tentu.. masa bila lagi nak manja2 bagai ni.. lagipun kebetulan sakit bukan disengajakan.. ;)

aizamia3 said...

~ yus ~:
pergilah berurut.. sekurang2nya dapat melegakan badan tu.. ;)


Ini Kisah Tia:
masa diurut tak best tapi selepas tu ok sebab rasa lega sikit..

aizamia3 said...

Pok Amai-Amai:
apalagi mommy.. cepat2lah.. hehehe..

aizamia3 said...

MamaEma:
ni kalau agak tak ok lagi memang nak urut lagi.. sebab salah urat.. huhuhu..

aizamia3 said...

Daddy Ziyyad:
yup.. ringan dan lega.. ;)


Rai:
dah takde wat pape dah.. sebab dah ada chef, cuma dok kelek dak Nuha jelah.. sambil layan lappy..

aizamia3 said...

pha is:
hehehe.. habis tu nak wat pe lagi dalam umah ni, kalau boleh keluar ai keluar dah.. hahaha..

psstt: rasa ketagih kalau tak picit tekan lappy ni..

aizamia3 said...

CIk MAY:
ntahlah.. ada rasa macam sakit senggugut teruk pun ye tapi tiap kali nak bangun takleh terus tegak, kena amik masa pastu baru leh jalan tegak, kalau tak kena membongkokler jawabnya..

Kakzakie said...

Memang betul masa urut sakit tapi lepas tu baru rasa leganya... kalau urut di sana barapa agaknya? Tampat kakak nie kalau satu badan dalam 50-60 ringgit..

Gen2Merah said...

bestnya kalau ada bini yyang datang urut.. ehehe

Hanis MY said...

dah lepas urut tu rehat secukupnya, odaijini...

anitadiana said...

ganas betul ne..buat apa lah mak nuha ne dalam pantang ne...

IntaNBerliaN said...

mmg best kalu kne urut ni... ringan rs bdn kan :-)

Ayin MM said...

Bestnyerrr kena urut, ni yg tak bersalin ni pun minta2 di urut hehhehe

Aju Mohit said...

Situasi kita sama, sakit pinggang masa skola lagi, mmg azab rasanya, pas dh elok ni mmg kene jaga2 ye ;)

makchaq said...

Kakak yg urut makchaq pernah cakap, klu tak cukup tido pun boleh sakit pinggang gak..

Farah Shamsudin said...

dah lamanya tak g mengurut.. nanti nak g urut juge laa.. dah lama betol tak g.

aimaniman said...

fuuh,.. lega kan.. akak pernah diurut sakit pinggang oleh orang indon, lepas urut dia bagi minum air herba warna hijau, bila buang air pun warna hijau, dia kata boleh membersihkan segala kekotoran dalaman, memang alhamdulillah la ok... cuba la berurut ngan org indon plak...

hidayah said...

Lega la dh berurut yek..
Jgn lasak Sgt.:)

hidayah said...

Lega la dh berurut yek..
Jgn lasak Sgt.:)

ainnoraini said...

Bila urut tu mmg sakitkan...tapi seronok sebab yg sakit tu makin pulih..Dan badan pun rasa ringan jer..

Edy Zaidi said...

tiba2 rasa macam nak g urut jugak..hehe

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

get well soon
mmg seksa la sakit pinggang kan

kay_are said...

urut dak nuha,, die tak rase sakit ke? kan kecik lagi tu.. em..

Eera Shera said...

byk kan rehat kak..BW boleh buat nnt

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...