Followers Remaja Purba

Thursday, May 17, 2012

Lappy ke Novel..?

Lappy.. ?
Novel..?

Bila tak online dah macam cacing kepanasan..
Bila dah hadap lappy, terpandang-pandang pulak novel..
Macam tu jugak sebaliknya..

44 hari ni memang itu jelah yang aku akan hadap.. Nanti dah lepas tempoh berkurung, lappy ke mana novel ke mana..


psstt: dak Nuha dah mula pandai muntah lepas menyusu, ada masa tak dan nak sendawakan.. maka aku pun turut sama ‘mandi’muntah..


psstt lagi: Lepas ni baca novel pulak..


last psstt: Lepas tu tidur.. itupun kalau mata ni nak bagi kerjasamalah.. rasa nak pecah mata ni menahan kantuk..

20 comments:

Pok Amai-Amai said...

Heheheheh...itulah hikmah dlm pantang. Tp yg tak best psl pantang, pergerakan terhad. Sy ms pantang dulu, tekanan perasaan sbb memikirkan luka. Adehh!

Masz Sidek said...

heheh... bila duduk depan pc ni... kejap mata ni tengok pc...lepas tu tengok novel kejap... lepas tu tengok pc balik... lepas tu baca novel semula...

hahahaha... sbb duduk depan pc ni... sy ambil masa hampir seminggu nak habiskan novel... kalau ngadap novel jer tanpa ada pc... 2 hari dah boleh habis baca...

p/s : lepas habis berkurung nanti... bolehlah jalan sepuasnya... heheh :0

miloais milo said...

habiskan baca novel
then bleh ngadap lappy dengan aman...

IntaNBerliaN said...

sy biasa lappy je.. sbb xsk sgt bc novel :-)

kay_are said...

22 pun boleh.. tapi novel depend jalan cite gak.. emm sendawa? mak bese guna ayat erk je.. senang faham =)

Daddy Ziyyad said...

Penyelesaiannya, bacalah novel dalam lappy. :)

Eera Shera said...

baca novel ape kak? jarang dah baca novel skg ni..siap ada yg x bkk plastik lg. tp bila keje tgh bnyk, rasa nk baca. aneh sngguh hehe

QueeN TerataI said...

sama2lah kita dlm pantang.. cumanya u berpantang ada baby.. i berpantang xde baby... duk rumah tgk tv jer.. kdg2 je on9...

Farah Shamsudin said...

saya suka sgt baca novel ni. dah belambak novel kat rumah, kekadang tu sanggup bertukar dgn kawan..

Gen2Merah said...

saya x leh nak baca buku novel.. nanti sya nangis dengan jalan ceritanya... ehehehe...

aizamia3 said...

Pok Amai-AMai:
Memang kena jaga, kalau tak jaga nanti bertambah teruk..


Masz Sidek:
kena buat satu-satu, tak boleh hadap dua2 dalam satu masa nanti apa pun tak boleh.. ;)

psstt: itulah.. tak sabar dah ni..


miloais milo:
petang ni aman sikit sebab anak2 tdo.. ;)

MamaEma said...

jgan amalkan tak kasi sedawa lepas susu utk anak..bahaya..

aizamia3 said...

IntaNBerliaN:
Lain orang lain minatnya kan.. ;)


kay_are:
novel pun lebih pada novel aksi, kurang minat novel jiwa-jiwa..

kekadang nampak pelik bila guna bahasa standard kan.. lebih senang guna aje erk.. utk sendawa ye tak.. ;)

aizamia3 said...

Daddy Ziyyad:
Dah lama tak jengah cerpen/novel online..


Eera Shera:
novel lama = cincin permata biru, sikit punya tebal novelnya.. hikhikhik..


QueeN TerataI:
sabarlah.. pasti ada hikmahnya..

aizamia3 said...

Farah Shamsudin:
dulu akak ada banyak novel tapi bila ada yang pinjam tak reti nak pulangkan terus akak tak beli lagi dah.. sekarang kalau beli pun lepas baca simpan, tak bagi sape2 dah..


Gen2Merah:
Jangan baca yang jiwa-jiwa..

kakyon said...

habiskan baca novel pastu bertenet..
nk elakkan bb muntah lepas mnyusu...sendawakan dulu selepas habis separuh susu..pastu sambung balik smpai habis..

Ini Kisah Tia said...

novel dah kurang .. lappy still nombor 1 .. hehe :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

dalam pantang elakkan banyak membaca. rehatkan mata nanti tak delah cepat pening. muak susu, tu yang nuha muntah tu. sendawa dia selepas menyusu, paksa gak : )

munna said...

munna kalau masa pantang baca suratjhabar pun mak marah..inikan pula nak on9 dan baca novel....

hidayah said...

Kita dulu masa pantang tak boleh online langsung..Huhu.. novel..byk ada. Hubby rajin belikan klu dia gi kedai Buku.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...