Followers Remaja Purba

Friday, May 11, 2012

Terima Kasih Nuha..

Checklist pagi ni:

Dah mandikan dak Nuha ---> wangi dah dia..
Dah menyusu ---> la ni dia dah tidur dengan lenanya..
Kemas dapur ---> sudah..
Masak menu pantang dan anak-anak ---> sudah..
Basuh baju ---> sudah.. siap sidai kat ampaian..
Layan lappy ---> haruslah.. hikhikhik..


Apa-apapun..

Terima kasih pada dak Nuha sebab kejutkan aku pagi tadi.. tengok jam dekat 6.30 am.. Syukur.. dak Kakak dan dak Adik tak lewat bangun untuk ke sekolah, sempatlah aku buatkan bekal untuk dorang..

Sungguh.. aku tak sedar langsung pagi ni walaupun dah kunci jam.. mana nak dengar, hp aku himpit baik punya, tu pasal tak dengar langsung bunyi alarm.. huh! Nampak sangat tebal lagi lemak aku ni.. hahaha..

Pagi ni agak awal aku siapkan kerja-kerja rutin aku.. cuma yang rasa malas nak buat setakat ni basuh baju sekolah dak Kakak.. yang tu kena hand wash tak boleh guna mesin basuh.. cara.. basuh kat sinki.. agak sukar tapi itu je cara yang aku boleh buat. Takpelah.. sabarlah, lepas selesai 44 hari nanti, back tu normal.. InsyaAllah..


psstt: Minggu ni dak Kakak ada exam kat sekolah..


psstt lagi: Setiap pagi dak Adik mesti buat aku geram dengan kerenah dia sebelum ke sekolah..


last psstt: Hubby outstation.. anak-anak sibuk bertanya..

22 comments:

Munnafendy said...

hehe biasalah tu kerenah dak adik...kang xde rindu pulop :)

Pok Amai-Amai said...

X boleh bygkan...awak pantang sorang2 dgn anak2 lagi. Mcm ne ye? Kagum.

aizamia3 said...

Munnafendy:
hehehe.. tu ler pasal.. ;)


Pok Amai-Amai:
Minggu pertama selain hubby dan nenek sedara, jiran kat rumah turut bantu..

Mula-mula rasa tak yakin jugak tapi kena kuatkan hati, sampai bila nak harap orang kan.. ;)

Gen2Merah said...

saya biar pasang alarm macam mana pun, jiuka xda org kejutkan salu je terlajak tido;.. huhuhu

salam pagi jumaat aizamia

Kakzakie said...

Salute kakak kerana kemampuan buat semua kerja dalam keadaan diri sepatutnya rehat... besar ganjaran tu..

Anak-anak pasti akan ingat sampai mereka tua...

eLL said...

berapa hari lagi belen pantang ni kak? hehe

YanaMIB said...

sy pn skrg bgn smyg subuh baby yg kejutkan..sbb dia slalu nk susu time2 subuh tu..so xriso klu alarm hp x bunyik..hehe =)

Teenager Housemaid said...

kak aizamia!!
sorry lama tak jenguk sini..:D

akak!! da dapat baby girl!! congratulation.. <--sorry sebab baru sempat wish sekarang T_T

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ehh..dah bersalin awak..nmpk sgt sy lama x jalan sini

congrats!

tp cemana awak berpantang sorang dan buat seme keje? kalau mak mentua sy misti dah marah dah..baik-baik ya takut bentan

aizamia3 said...

Gen2Merah:
orang lelaki biasanya nak berkejut.. hikhikhik..


Kakzakie:
insyaAllah kak.. moga-moga begitulah hendakNYA.. ;)

IntaNBerliaN said...

bagus nuha kejut ibu :-)

aizamia3 said...

eLL:
lagi 27 hari.. lamaaaa lagi..


YanaMIB:
sekarang masih tercari2 waktu tidu yang selesa sebab dak Nuha adakalanya ok, adakalanya ikut ragam dia waktu malam, tu nasib baik tak terbabas pagi tadi.. hehehe..

aizamia3 said...

Teenager Housemaid:
thank you my dear.. ;)


Rina AVAIL a.k.a Cik Betty:
ooo.. minggu pertama memang tak buat apa2, rehat je.. minggu kedua dah buat sikit2.. la ni dah buat semua.. tapi masih dipantau nenek sedara dan jiran kat rumah..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

banyak pahala akak menguruskan rumah tangga, saya pernah dengar ustaz mengajar.. wanita paling senang masuk Syurga.. Taat perintah Allah,perintah Rasul pastu taat perintah Suami (yang tak bertentangan ngn agama).. Insyallah jika dpt jaga perintah ini.. Wanita ni boleh masuk syurga ikut pintu syurga mana yang mereka suka..

miloais milo said...

lasak uols ni...
tengah dalam hari banyak mende uols buat...

Tinta Lana said...

Salam..

Satu ayat tuk kak aiza..

You're great wife and mother!

#Pantang sorang, anak tiga dan masih kecil semuanya..bukan senang kan :) semoga anak2 kak aiza membesar jadi anak yg soleh, solehah.. :)

##Nuha? mak lana pun jaga anak org,nama ea, Nuha,heehehe

Cinta Misteri said...

Buzy nyer

saffiya_aleesya @ echa said...

akak dalam pantang xmo stress2 tau..buat keje pelan2 xmo kalut2 yer.

Black Jeepsu said...

kagum dengan anda! :D

Black Jeepsu said...

semoga tuhan memerkati apa yang kita buat. selagi ikhlas... insyaallah..

Cik Ina Do Do Cheng said...

Teringat masa cik ina dalam pantang basuh lampin dalam singki : )cekap ko wat keja rumah Dah jadi ibu kita kena pandai mengatur jadual keja rumah, tak delah kita rasa terkejar-kejar ye dak.

kay_are said...

baru r ceria anak2 perangai lain2.. ni kalau sume same je.. boring r lak.. tak mencabar.. huu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...