Followers Remaja Purba

Monday, August 1, 2016

Kena jangkitan dari kucing..?


Dak Adik batuk teruk..
Babah dia cakap, banyak makan rambutan jugak minum air batu..
Aku cukup risau kalau dak Adik tak sihat.. kalau setakat pergi klinik aku gagah lagi tapi kalau sampai kena tahan wad, lembik kepala lutut aku rasa..
Setakat ni.. keadaan dak Adik agak ok berbanding Jumaat lepas..

Dak Nuha pula allergic pada badan dia..
Habis naik merah-merah, setompok-setompok pada badan dia..
Makin bertambah banyak merahnya malam tadi.. dekat perut ada kesan calar-balar. Rupanya dia garu sebab gatal katanya..
Dalam masa yang sama nasib baik suhu badan dia tak tinggi malam tadi..
Puas ku fikir kenapa jadi macam tu..


Pagi tadi..
Bawa ke klinik, doctor cakap kena jangkitan dari kucing..
Ting.. tetiba mengelip pulak lampu kat kepala aku..
Teringat baru-baru ni dak Nuha nampak makin berani pegang usap kucing..
Sebelum ni dia memang takut kucing..
Kalau nampak je kucing bukan kucing tu yang lari tapi dia yang lari..
Kalau sebab jangkitan dari kucing, aku syak ada sekali tu dia dengan anak jiran dok main kucing yang 'comot' bahagian telinga dan kepalanya. Adakah sebab itu..?

Harap takde papelah pada dak Adik dengan dak Nuha terutamanya..
Susah hati dibuatnya.. Aku tak sihat takpe, jangan anak-anak sebab aku ada 'tenaga tambahan' walau tengah tak sihat..



StatusHati: Susah hati bila anak tak sihat.. lagi susah hati kalau chef hubby tak sihat.. sebab gediknya lain macam..

11 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Semoga anak Aiza cepat sembuh..
Sama macam anak akak ni Aiza..
Gatal2 dibadan tapi akak tak sempat lagi bawa klinik..
Sebab dia mcm dak nuha juga takut kucing..
Tapi baru2 ada lak kucing datang rumah..
Pastu abahnya beli kan pulak makanan kucing..
lagi kucing tu suka..
Nak kena jumpa doktor cepat ni bila aiza cakap alahan kucing,

Amanda Suria said...

Anak-anak kalau sakit mmg pening kepala fikir....sebab tu jugak kucing mmg x dibenarkan ada kat umah i..sebab semua anak2 i giler ngan kucing...

norhidana miswan said...

moga dak adik ngn dak nuha cpt sihat ye kak...

btl lah anak2 kalau tak sihat kita risau yg amat... kalu blh biarlah pindah sakit tu kt kite pun takpe...

Ann Ishak said...

biasanya kucing jalanan agak berisiko untuk di pegang especially pada anak2 yang alah pada kucing

Malinda said...

betol la tu agaknye dik jangkitan dari kucing...sekarang ni kucing liar memang memacam penyakitnye..bebudak mana la nak tau kan...moga dak Nuha dan dak adik lekas sembuh ye...pasni jgn kasi diorang main dgn kucing liar lagi

saniah ibrahim said...

anak akak ada sorang yang alahan pada kucing ,bukan sebab kucing tu sakit ke apa tapi dia yang alah bila terkena bulu kucing mulalah mata merah bersin dan gatal2 seluruh badan.Sampai remaja ni masih ada lagi alahan nya.
Akak harap anak2 Ai akan sehat2 semula.

Pha Is said...

smoga cepat sembuh..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Bila anak tak sihat kita pun susah hati juga. Semoga cepat sembuh. Lepas ni kalau pegang kucing lagi kena basuh tangan agaknya untuk keselamatan.

Jobdirumah Buat Duit said...

Semoga anak akak cepat sembuh. Bahaya juga jika maca tu. Kena jaga-jaga lepas ni.

OhPanduan said...

Kasihan anak akak. Semoga cepat baik sakitnya.

Mummydearie said...

Betul tu. Kalau anak-anak tak sihat, kita yang susah hati melampau. Serba-serbi rasa tak kena. Biarlah kita aje tak sihat, takpa!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...