Followers Remaja Purba

Saturday, August 20, 2016

Jangan monyet.. jangan..!!


Cukup sekali je lagi kau cari pasal dengan aku..
Cukup sekali je lagi..
Kau pasti kena dengan aku..
Kali ni aku takkan teragak-agak..
Malah memang aku tunggu saat tu..
Belakang aku kau beranilah hu ha pung pang bagai..
Bila depan aku tak berani pulak..
Kenapa..?
Takut air muka kau yang konon suci bersih dari dosa tu tercemar..??
Bersorak rianglah kau sekarang.. bersoraklah..
Kau memang suka tengok aku mengamuk maki hamun bagai kan.. Biar orang nampak aku yang mulakan..
Padahal mata hati dorang tu semua dah dibutakan dek sikap kau yang konon alim suci bersih dari debu tu..
Ni.. aku nak ingatkan.. kalau setakat berdrama swasta macam dalam telenovela tak usahlah nak mendabik dada seolah-olah kau tu suci sangat eh..!


Jangan biasakan diri tu 'lempar batu sembunyi tangan..'
Jangan biasakan mata hati tu 'kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak..'
Jangan berperangai seperti monyet..bila ditegur tak nak dengar, bila dah kena meraung jadinya.
Itulah sape suruh makan cili.. jangan monyet.. jangan.. tapi kau degil..!


StatusHati: Lagi sakit hati bila orang yang aku sayang backing orang yang salah..


4 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

Bersabar dan Bertabah la....itu je yang mampu rietta ckap....tpi sebenarnya, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul....moga akk sentiasa dalam peliharaan ALLAH....Amin....Akk jaga diri yea...

norhidana miswan said...

mmg ada je sorang yg perangai mcmtu kt mana2 opis kan kak...

Pha Is said...

ni mesti monyet tak berbogel.. hahah

aRz MoHa said...

monyet ni terlatih ni....pandai berdrama

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...