Followers Remaja Purba

Wednesday, August 24, 2016

Hasil disebalik musim rambutan



Kejamkah aku..??
Sekali ku picit.. sekali ku belah
Kemudian ku kulum.. dan ku gigit..
Ku kopek isimu agar bijimu terserlah..
Bijimu ku buang tanpa perasaan..
Ku kunyah-kunyah menikmati kemanisanmu itu..
Setelah hancur baru ku telan..
Begitulah nasib sebiji rambutan..
 -status di FB-



Tak serik-serik..
Baru baik dari deman dan batuk teruk baru-baru ni..
Bila anak-anak merengek nakkan rambutan, si ibu ni tak sampai hati dalam hati pun teringin sebenarnya, belikan jugaklah rambutan..
Anak-anak ni pulak suka makan buah yang telah disejukkan di dalam peti sejuk.
Kupas sendiri memang sorang pun tak mahu..
Sanggup deme hadap aku kupas buah rambutan tu..


Penangannya.. kembali batuk..


StatusHati: Moga rasa sejuk hujan pagi ni berterusan ke dalam hatiku ini..




9 comments:

Pha Is said...

saya pantang makan rambutan, nnti konfom batuk..

Nurfaezah Abdullah said...

kalo diberi durian dan rambutan fae pilih rambutan. batuk pun batuk la.

paridah said...

RAMBUTAN SEJUK LBH MANIS N SEDAP

Fazleyatul Aini said...

memang tengah musim ni. makan banyak2 boleh batuk woih. tapi menggoda sangat. saya suka yang kuning2 best

norhidana miswan said...

anggaplah rambutan tu ubat batuk ye kak

Mommy Cici said...

pheww hari tu sebelum beranak sempat makan rambutan. walaupun ngidam rambutan kuning, tapi dapat yang merah tapi janji rambutan . kupas bebanyak masuk dalam fridge . yummy

https://mommycici.blogspot.my/2016/08/pengalaman-bersalin-di-al-islam.html

Mar Mansor said...

kitorang dulu kopek sebab nak elakkan dia busuk..so simpan dalam peti.tapi,memang sedap bila masuk dalam peti.proses makan pon jadi lebih mudah & cepat..

adianiez AIDA said...

Alahai. Teringat kat mak la plak.
Mak aida memang akan kopek kan dan letak dlm fridge.
Kami tukang makan ajer :-)

Nurulchumel said...

Sedap nyaaa rambutan tu! Kat melaka byk rambutan kuning. Sampai sakit tekak makan. Tapi tak puas puas. Hehe!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...