Followers Remaja Purba

Monday, August 29, 2016

Kisah mengenai kek



 Dalam misi mencari kasut sekolah..


 Disebabkan Babah tak dapat lunch bersama, kita tapau jelah ye Adik..

 
 Dinner + Supper with birthday boy..
Kek rm3 lebih tertinggal kat rumah..
Takpelah dik.. janji Babah ada..


Kisah mengenai kek..

'Adik nak kek yang mana satu?'
'Beli yang murah jelah ibu.. yang ni baru rm3 lebih je.. tadikan dah beli kasut sekolah..'

Bergenang airmata aku dengan jawapan dak adik. 😢
'Nape mata ibu merah.. ibu nak nangis ke..?'
Sedihnya hati.. Dari kek yang berharga puluhan ringgit yang ada, dak Adik pilih kek yang harganya rm3 lebih je.. tapi kubelikan jugak kek yang dia nak tu..

Buatmu dak Adik.. di SINI..
  

StatusHati: Bulan September bulan dak Kakak..

12 comments:

Amanda Suria said...

Happy birthday Adik...aik..panggil adik lagi kemmdh beso dh ni..leh tukar jadi abang...

Dania nyer birthday pun September..bulan ni mmg bulan Dania

Kakzakie Purvit said...

Tak ramai anak yg macam adik tu
Happy birthday adik.

Khairul Bariah said...

happy birthday adik. Amboi dah ada adik pun masih nak panggil Dak Adik ek?
baik Adik ni tau, taknak susah2 ibunya.

HeNRieTTa JoSe said...

Happy Birthday Sekali Lagi Dak Adik...Sejuknye Perut Ibu Mengandung...

IK Tia said...

sumpah kak. ngalir airmata saya. mungkin sejak nak jadi mak-mak ni kot. huhu. anak sekecil tu dah faham tak nak susahkan mak dia. semoga jadi anak yang soleh sayang.

Malinda said...

happy besday encem boy...moga membesar dgn kuat dan sehat...jadi anak soleh dan berbakti pada ibu dan bapa ye...bagos anak ko dik kecik2 dah pandai mengenang sebelom berbelanja...tapi nape dah sompek seketul kek tu dik...ni mesti keje dak nuha kan...hahaha

Fazleyatul Aini said...

hb adik. moga jadi anak yg berbakti kepada kedua org tuanya

paridah said...

HAPPY BIRTHDAY ADIK..ANAK SOLEH KEBANGGAAN MAMA N ABAHNYA.

Pha Is said...

hepi besday dak adik..

Sanisah eeiyss said...

aduhai... terharunya... huhu

sanah helwah adik~ moga jadi anak yang soleh (^___^)

adianiez AIDA said...

Alolololo mata masuk habuk uolls.
So so suwit.

Kira Sakura said...

sejuk hati mak mengandung dengar anak cakap cenggitu kan kak

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...