Followers Remaja Purba

Tuesday, July 3, 2012

Mana datang bau ni..


Ada beberapa kisah nak share tapi sebab aku takde masa nak tolong + bantu hubby update blog lagi satu tu, maka entry tu terperam buat sementara..

Hari ni mak budak lewat online sebab kena pergi bank dulu.. Dah namanya pergi bank.. dah tentu keluarkan duit tapi bukanlah beli TAB.. hikhikhik ---> gelak gedik..

Dipendekkan cerita yang memang tak pernah pendek ni.. Kubawa dak Adik (dia boleh taknak ke sekolah hari ni) dan jugak dak Nuha ke bank.. Bank sikit punya dekat aku pergi ---> Setia Alam kat sebelah Tesco tu.. Bukan apa.. kat situ senang parking, kalau aku pergi pekan Kapar menangisler jawabnya sebab takde parking.. Cheh.. Alasan parking rupanya..

Sampai kat bank, macam biasalah mestilah kena beratur ---> Tak ramai pun orang sebab bank pun belum bukak lagi.. TAPI.. yang tak bestnya..

Ada sorang mamat negro ni.. kuat betul bau badan dia.. Ntah mandi ntah tidak.. tapi mungkin jugak bau badan dia macam tu.. tak pulak aku tanya.. Nak pulak aku sebelah dia.. Alahai.. Nasib baik urusan aku tak lama.. tekan sana tekan sini sambil cakap.. 'cepatlah.. cepatlah..' dapat duit terus blah..

Selesai sudah.. dak Adik pau aku.. kat situ ada Pizza, KFC tapi dia nak McD.. Aku pujuk dia sebab pagi cuma ada breakfast.. Tapi (berapa banyak tapi daaa..) dia pujuk pulak makan kat kedai Cik Dollah.. Adik.. adik.. sudahnya aku tapau kan je sebab dak Nuha mula merengek nak susu..

Sampai rumah, rutin harian macam biasa..



psstt: Apasal entry aku hari ni nampak macam tak teratur.. macam kelam-kabut pun ada..

psstt lagi: Dak Kakak leka makan udang yang dipancing oleh babah dia baru-baru ni..



last psstt: insyAllah esok chef hubby ada.. wajiblah gedik manja lagi ---> lately ni aku suka pulak perkataan ni.. kihkihkih..



34 comments:

Kazman / Sue said...

heee3x... bau negro tu.... mau pitam lelama yee...

Teenager Housemaid said...

hahahaha..
saya rasa tajuk ni punya isi, macam ada satu je...:)

wah pandainya kakak ieka ni kopek udang sendiri..:)

Zie said...

Emm nama pun negro kn.. Tau tau dah...

Emm wah bestlh aiza ni.. Dah boleh wak ank2 jaln zie plk mcm tk ykin nk bawak ank2 naik keta 3 org ni... Boleh ke dpa duk diam... Hukhuk
Apapun kna lalui sendiri kn baru tau...

Afasz said...

khusyuk dia kopek udang.. sedap nye udang...

eLL said...

akak, sedap ke makanan kat kedai cik dolah tu? boleh singgah kalau sedap.

saya suka beli kek yg brader naik keta alza/exora depan Maybank tu petang-petang. boleh kunyah ondaway balik kuala selangor. hehe

MAY said...

sedapnye udang...

Kakzakie said...

Khusyuk dia kopek udang:)

Bila kena Q bab tak suka macam itulah. Kadang wangi gila, kadang busuk gila...:(

Rai said...

kat rumah kami ni ada sorang hantu udang..sampai sembunyi kat celah sofa bawak lari udang..hehehe..

eeii..tak dapat nak dibayangkan dan tak sanggup nak bayang bau apa.. wekkk...

kakcik said...

Boleh pengsan kalau terbau yang tak menyenang tu kan? ;-)

pena rozie said...

same gan bangla... huk.... bau menusuk kalbu la....

Masz Sidek said...

memang tak tahan jumpa org yg badan berbau... rasa tak cukup oksigen jer... huhuhu


psstt : wajib menggedik melepaskan rindu... hehehehe

miloais milo said...

iols bab bau badan ni - memang tak gemar
bleh menyebabkan iols migrain hoccay!

msredcheesecake said...

mesti nk pengsan menahan... hehee

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

gua pon minat udang galah tersebut

Asyiqin Haulisah said...

ha'ah khusyuk dia kopek udang dgn pakai baju sekolah lagi. hehe.

faraherda. razalan said...

Wow! Sy nak kua sorang dgn Aydin pun x lrt. Awak boleh je bwk 2 org. Cool!

Udang yg dak kakak makan tu, sy jdk lapa.

Oh, lagi satu. Tq sbb smlm entri nasi lemak smlm. Blk keje, sy terus msk nasi lemak. Puas ati!

-gedek! said...

gedik manja takpe... jangan gedek manja...

haha

mamavogue said...

boleh ye awak bwk budak ber2 gi bank plak tu..hihi.
mamavogue yang ade seorang hakim pun tak berani gi kuar duit kat bank ber2 ngan hakim.

gedik manje? hihi..
kita pun selalu jek..

MamaEma said...

negro tu tak mandi la..sebba pagi sgt kan..

Mrs Lurve said...

kdg2 bukan negro ja berbau huhuhu...lemah btl kalo bab bau badan nie, heee xsanggup den

ct rahani said...

memang seksa la hidung menahan bau kan sis.. seb baik x pitam kt situ.. ekekeke..

QueeN TerataI said...

adoi Queen pun penh alami gak kak.. mmg menusuk ke hidung la kak.. tak sanggup rasanya nk bau badan negro ni..

pha is said...

haha.. pencemaran bau sungguh.. hehehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

negro kuat makan bawang x tu psl bau kuat hihi

tp pelik juga sbb ramai gadis melayu yg melekat dgn diaorang ni..

makchaq said...

Dia orang ni perangai pun ganas, cakap kuat, bergaduh berpukul2 tak kira tempat dan tak kisah kalau orang tengok pun, mungkin budaya dia agaknya.....

Pandai dah dak kakak bawak diri...

L said...

negro tu ingat malaysia xda air kot.. haha

YATZAKIE said...

kuatnya bau badan,sampai cni bau..haaha..memangla kak..saya penah terbau..ya Allah,busuk yg amat..hehe..kusyuknya dia kopek kulit udang tu..sedap sangatla tuh..hehe

delarocha said...

tahan nafasssss

Nini Hartini said...

Rindu sis :)

Baby baru nama apa?.. akak dah habis pantang ke belum ye? sorry lama x bw.

Rafi Nilhan said...

bau nigga bau bawang bau apa, ini yg kita xtau ni

entri ni macam tak teratur? baca dari bawah ke atas hehe

kay_are said...

memang camtu kot bau die.. lain negara, lain bau penduduknye =P

[PCL] said...

entah la negro...ramai juga yg terpaut..walaupun baunyer hurmm !

siti kektus said...

kalau lama2, boleh pengsan akak nanti kot. nasiblah kejap kak. hakhak :D

Namee Roslan said...

haha tergelak2 saya baca! emm roomate sy dulu org sana...haa bayangkan hari2 kena bau...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...