Followers Remaja Purba

Friday, May 8, 2020

Sumbangan buat anak-anak yatim


DAY 52 (8 Mei 2020 - Jumaat)
Hari kelima belas Ramadan.

'Ibu, barang-barang ni semua nak bagi siapa?'
'Barang ni semua Babah nak hantar dekat rumah anak-anak yatim. Nuha tahu ke apa maksud anak yatim?'
'Tahu, anak yatim tu takde mak, takde ayah macam kawan Nuha dekat sekolah'.. 😟

Sebahagian kecil buat mereka.

Inilah sebahagian kecil sumbangan dari group en. Hubby ke sebuah rumah anak-anak yatim yang pernah kami pergi sebelum ini. Manakala sebahagian kecil lagi sumbangan diuruskan oleh kawan en. Hubby.

'Nuha nak ikut Babah boleh tak ibu?'
'Nuha tak boleh ikut sebab kita kena duduk rumah, tak boleh keluar'.
'Oh.. sebab ada COVID kan ibu'.
'Ya.. tahupun'.


Urusan penghantaran dibuat oleh en. Hubby. Walau kini dilonggarkan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) tapi aku tak ikutpun. Semua urusan berkaitan en. Hubby yang buat.

Itu je aku nak kongsikan di sini. Nak tatap socmed pun aku takde mood. Takpelah janji rutin harian aku berjalan dengan baik.

#KisahKita: Alhamdulillah..

No comments:

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...