Followers Remaja Purba

Monday, May 11, 2020

Jujurnya aku tak pernah


DAY 55 (11 Mei 2020 - Isnin)
Hari kelapan belas Ramadan

Ramai yang terkesan dek Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, begitu juga en. Hubby yang bekerja sendiri. Bukan ini point utamanya.. 😊 tetapi..

#LemangCikLan2020

Simpan di sini sebagai kenangan..

Aku cuma nak cerita di sini yang aku dah boleh masak rendang mengikut sukatan 'ikut suka + gerak hati sendiri'. Eleh.. 🙄 itupun en. Hubby yang tolong.. 🤪 Takpe.. yang penting aku berjaya. Yakin tu kena ada..

Jujurnya, aku tak pernah masak rendang sejak zaman #RemajaPurba lagi. Bukan mak aku tak ajar, aku sendiri yang tak nak. Tak minat memasak; biarlah aku buat 'tak pandai memasak', sekurang-kurangnya boleh merengek gedik manja pada en. Hubby.

Setakat hidup bersama en. Hubby ni, di awal perkahwinan dulu sahaja beliau pernah komen masakan aku tetapi..

'Saya dah penat masak, abang makan je. Sedap ke tak abang kena habiskan'.

Sejak dari itu, jarang dah en. Hubby nak komen apa yang aku masak. Berani kata tak sedap, memang aku akan 'tazkirah'kannya.. 😂 gurau kasar nampak..

Apa yang penting bila memasak ni, kena yakin pada gerak hati janji puas hati bila melihat mereka tersandar kekenyangan.

#KisahKita: ...

3 comments:

MunirahMH said...

Hebat sis..tahniah..confirm sedap kalau dh tersandor

norhidana said...

sedap lemang akak, bila la nk rasa lagi kan...

hehehhe takpelah suami teror masak akak tak reti masak pun takpe, dana dari kecik minat masak sebab selalu tolong mak masak kat dapur

Wak Lat said...

yg penting bini rajin n pandai masak.. :p

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...