Followers Remaja Purba

Friday, August 15, 2014

Raya ke 5 di Perak..



Hutang Entry beraya sakan kami diteruskan lagi dengan menuju pulak ke Ipoh, Perak..

Raya Kelima di Perak..
Lepas selesai urusan mendobi kat kedai dobi di rumah MIL.. touch down kat rumah.. loading barang baru dan malam tu jugak kami teruskan perjalanan..


dak Kakak dengan dak Adik takmo ikut.. jadinya hanya dak Nuha peneman kami..
Alhamdulillah jalan tak sibuk dan selamat sampai lepas tengah malam..



Beraya dan seterusnya berehat di rumah member hubby..

Selamat pagi Nuha..


Raya kali ni kita layan kerenah dak Nuha..











Betul-betul berehat kat sini.. nak bagi cukup rehat sebab petang dah kena gerak balik P.J


Mangsa dera dak Nuha..


Petangnya kami gerak balik dengan mengikut jalan kampung..
Aku lagi suka iku jalan lama sebab banyak pemandangan menarik dan banyak gerai jualan..
Sebenarnya wife adik hubby mengidamkan buah rambai tapi sepanjang jalan takde pula buah tu dijual.. rupa-rupanya buah masih kat atas pokok lagi.. belum masak..



Pemandangan sepanjang perjalanan balik dari Simpang Pulai sehingga ke Tapah..



Abam berdua tu ingat aku nak rakam gambar dorang..
siap menoleh sampai kereta kami hilang dari pandangan..





Sampai di Pekan Tapah..




Akhirnya selamat sampai di rumah pukul 8:30 malam..
Tak habis kat situ.. keluarkan pulak set catering untuk digunakan kat rumah SIL esok.. sempat jugak kami singgah kat rumah MIL untuk mendobi kat kedai dobi..
Minggu raya ni memang takdan nak basuh dan sidai kat rumah sebab rumah kami tu dah macam homestay tempat persinggahan je..
Awal pagi baru nak melelapkan mata dan esoknya kena bangun awal nak pergi rumah SIL..


Bersambung..



psstt: Maafkan aku andai aku banyak berubah tanpa disedari..



7 comments:

eMMe said...

Comel dak Nuha cik eMMe tgk... nampak muka dia berisi.. kalo kecik gini tinggal mau mengamokk, hahaha... Me raya perak ari tu Raya kedua... tahun ni best skit raya.. rasa cam lame dok celah tiak mak, hahaha...

JR said...

Memang beraya sakan... dari Selatan sampai ke Utara dijelajahi, kalau lajak sikit lagi hingga ke Perlis lagi sempurnalah Raya tahun ini, hehehehe...

Nurzakiah Hanum said...

syoknya

Ena's Stories said...

seram tgok nuha panjat kerusi jati tu...berani jugak dia siap berdiri lagi tu

asyifa mustaffa said...

Sakan ler beraya ni...merata pginya...:)

uncle gedek said...

isap botol sambil peace...! keh keh keh

are_lin@yu said...

wahh byk jln bez nya dak2 kcik la best hehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...