Followers Remaja Purba

Monday, August 18, 2014

Berehat bersama dak Kakak dan Kit Kat..



Kisah dak Kakak pagi semalam..

Baru-baru ni aku ada beli Kit Kat.. itupun sebab dak Nuha merengek nak.. tapi bila sampai rumah memasing lupa.. mungkin sebab penat ikut shopping agaknya..
Jangan kata dorang, aku pun lupa.. tengok-tengok dah cair.. jadi aku simpan dalam peti sejuk beku bagi keras balik dan dalam masa yang sama dengan harapan tak dijumpai dek anak-anak..

Kekonon nak sorokkan dari doranglah.. tapi aku terlupa yang anak-anak lagi bijak.. smart.. bila melibatkan makanan..
Soroklah setinggi mana sedalam mana.. InsyaAllah pasti akan dijumpai oleh dak Kakak atau dak Adik..


Dan terjadilah perbualan ini pagi semalam.. Ni kebetulan dak Adik takde.. dok rumah atoknya kat P.J.. kalau tak memang habis dikerjakan dorang..


'Ibu.. kita ada 5 orang ahli keluarga kan.. ibu.. babah.. kakak.. adik.. nuha..' dak Kakak memulakan intro..
'A'ah.. betullah tu.. kenapa..?' Aku ingatkan nak sekadar bertanya..

 

Rupa-rupanya.. 


 'Dalam peti sejuk ada Kit Kat.. Kakak dgn Nuha dah makan.. ada balance lagi 4.. boleh tak Kakak makan satu lagi..'

Sebelum ni aku dah pesan amik sorang satu je Kit Kat tu.. disebabkan ada lebih.. terjadilah perbualan ini.. eemm.. Kakak.. Kakak..





psstt: Semakin hari diri ini semakin dirindui..

11 comments:

asyifa mustaffa said...

Selalu gitu dgn anak2..huhuhu...tang mna letak mknan..msti jumpa punyalah

Rai Ourkizuna said...

hehehe.. budak bijak selalu dapat extra kan kakak..

kami pun selalu kena sorok makanan bila baru shopping barang dapur.. bukan apa.. bebudak ni nampak makanan banyak mula la makan tak berenti walau pun dah kenyang! lastnya kami pun lupa.. nasib baik tak sampai kena makan ngan cik ti.. hehehe..

Nurzakiah Hanum said...

syok layan kit kat

Daddy Ziyyad said...

kena gi borong beli Kit Kat lah lepas ni...hahaha

Ann Ishak said...

bijak dak kakak :)

uncle gedek said...

haha!

dia mencongak-congak dalam kepala la tu...!

JR said...

Pandai dia mengintai peluang, hehehehhehe...

lieyalatif said...

bijak2 hehehehe...

same la mcm kat umah lieya ni pun kalo ade lebih nak bahagi2 siap le si mia yg pandai kelentong paw dulu siap2 heheeheh...mmg selalu die pun dpt lebih...

eMMe said...

rindu diri sendiri ke..rindu kat org lain ni... tapi anak2 ni..mmg banyak akalnya.. ade je perkara yg lucu terjadi kan.. sonok gak nengoknye...

Mizz ErMa said...

alahai, pandai betul si kakak buat kira2..hihi

Khai♥Rin : anies said...

hahahaha bijak bijak...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...