Followers Remaja Purba

Wednesday, August 20, 2014

Itu yang kita perlu risaukan..



Bila kita berubah ke arah yang lebih baik dari sebelum ini dan mendapat pujian.. kita patut bangga sebab masih ada yang prihatin dengan kita..

Bila kita berubah takde yang menegur dan bila kita berada di takuk lama masih takde yang menegur.. ye.. itu yang kita perlu risaukan.. sebab kita tahu masa tu takde orang yang nak ambil peduli tentang kita..

Tapi bila kita share sesuatu, bukan bermakna benda tu dapat diselesaikan tapi paling tidak dapat mengurankan rasa bebanan dalam diri kita.. cuma bila kita berkongsi sesuatu, bermakna kita percaya antara satu sama lain..

Walaupu kita mampu mengharungi sesuatu itu sendirian, tapi kita tetap manusia yang ada kelebihan dan kekurangan..



psstt: Bila api tengah membakar.. jangan ditambah dengan minyak.. curahkanlah dengan air.. dan kata-kata sayang mampu melembutkan hati..



24 comments:

mama ka0ri said...

Ada masalah jgn disimpan..mesti diluahkan kan?

Nurzakiah Hanum said...

betul2

Daddy Ziyyad said...

Cuma kena pastikan bukan semua benda boleh di share...ada yg memang kita hanya boleh share dengan tuhan aja

JR said...

Kalau nak kongsi pun kena tengok orang juga. Sebaiknya berkongsi dengan mereka yang dapat membantu. Bukan berkongsi dengan mereka yang akan menyebarkannya. Paling malang bila berkongsi dalam media sosial yang satu dunia boleh baca...

Kakzakie said...

Begitulah kerana kita ni manusia biasa banyak kelemahan ada kala perlukan seseorg utk dikongsikan masalah yg melanda..

asyifa mustaffa said...

Manusia...kadang alpa juga..

Nizam.Ariff said...

Sharing is believing...tapi ada gak yg x mampu utk di share...bkn x bleh tapi x mampu atau sampai hati...

Rai Ourkizuna said...

teguran sbb orang prihatin.. tapi kena hati2.. kadang2 bahasa yang digunakan mungkin buat orang sentap.. kita sebagai orang yg menerima teguran jgn cepat ambil hati.. banyakkan bersangka baik.. ditegur utk kebaikan..

idzwa kamaruddin said...

betul..

faraherda.razalan said...

Btol! Klu tgh mrh, x ckp pape pun lg bgs sb klu ckp pun, lg skt ati. Kan?

Tihara said...

Allah sebaik2 tempat mengadu..

amirah said...

bagaimanapun kita sebagai manusia memang ada kekurangan

aTieYusof Family said...

Setiap manusia ada kelebihan & kekurangan.. kadang sy suka share, kadang tak suka share..benda2 personal mmg tak suka nak share..sy simpan sendiri.

sal ya said...

bawak2 bersabar ye. ingat Allah sentiasa.

ewanthology said...

jika ingin berubah kearah kebaikan..insyaAllah, dipermudahkan

Afasz said...

untuk berubah, bergantung pada diri sendiri.

berubah dan istiqamah...

mai has said...

orang di luar senang utk tersalah anggap...kita kena berhati-hati...

aTieYusof Family said...

Salam singgah Khamis.. moga dipermudahkan semua urusan..:)

Sarah Talib said...

salam perkenalan...done folo

eMMe said...

Ada benarnya... sentiasa berfikiran positif..menegur dgn cara yg betul, utk mengajar kita, pasti kite boleh trima nya..kalo cara menegur mendadak je, pasti di balas dengan cemuhan.. so fikir2kan lah...

Khai♥Rin : anies said...

share ngan manusia mungkin 10-40% je tp dgn Dia 100%

logorithm said...

Macam frust jer?

hainom OKje said...

Ringkas aje entri ni tp pengisiannya cukup padat...

Kira Sakura said...

moga dipermudahkan semuanya kak, moga sentiasa salam lindungan Allah. amin amin :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...