Followers Remaja Purba

Friday, June 24, 2011

Report Card

Sesi pengambilan report card anak..
Keputusan agak tidak memuaskan..
Usaha lagi untuk mendapat keputusan yang lebih baik..
Kurangkan main dan kena fokus waktu belajar..
---> Komen dari guru kelas dak kakak..

Lepas jumpa guru kelas dak kakak, jangan kata dia, dengan hubby pun aku bebelkan.. ok dah.. Balik nanti sambung balik..


Hari ni aku masuk lewat ke pejabat dan ketika ini masih lagi ditengah kesesakan jalanraya.. Dekat mana..? NPE lah.. Ada kereta kuasa kuda pun tak guna masa ni, bukan boleh F1 pun..

Ok, time to move.. nanti tak pasal-pasal dapat surat cinta, tak pun cium montot kereta orang..


psstt: Aku risau dengan keputusan exam dak kakak..

32 comments:

PinKy MoMMa said...

eh komen sama ngan cikgu ku dulu hahaha..

janji dapat pick up apa yg cikgu sampaikan..insyaAllah kakak boleh!
mama doa banyak2 k ;)

ariana's said...

Jgn risau sgt..budak2 mmg cam tu, turun naik markah dia. Cuma lps ni kena selalu peringat kan dorang utk baca buku atau siapkan homework.Inshaallah boleh tu..:)

bujal X said...

darjah berapa?

Munna said...

pagi td sy dgr kt hot fm NPE sesak sbb byk keta xmcm selalu...eh,akak umah kat area situ ke? dekat je la kita....hehe^^

(bdk2...syok sgt main kot...jgn2 mrh teruk2 cian dak kakak...)

aizamia3 said...

PinkyMomma:
kena berusaha lebih gigih.. terima kasih atas sokongan.. luv u lah dear..

aizamia3 said...

ariana's:
terima kasih kak.. sebelum jumpa gurunya tadi takdela risau sangat tapi bila dah tengok hasil markahnya, macam-macam rasa ada..

aizamia3 said...

bujal X:
darjah satu

aizamia3 said...

Munna:
kebelakangan ni jalan kat NPE memang sesak teramat.. itu laluan utama ke tempat kerja.. ;)

psstt: balik nanti kat rumah sambung bebel kat dak kakak..

Farah Shamsudin said...

InsyaAllah.. kakak boleh tu..baru2 masuk belajar, memang macam tu..

aizamia3 said...

Farah Shamsudin:
insyaAllah, moga akan ada perubahan yag baik selepas ini, nak kena bagi banyak latih tubi lepas ni..

cikmemy said...

xpe kak..budak2 baru kan..nanti da besar, dia ok la tu..hehehe

aizamia3 said...

cikmemy:
InsyaAllah, dengan dan usaha.. ;)

MISS QASEH SAIFUDIN said...

akak syg!,,meh sini..hihi

http://qasehsaifudin.blogspot.com/2011/06/contest-peace-no-war.html

aizamia3 said...

MISS QASEH SAIFUDIN:
hikhikhik.. akak tak perasan dik oi.. ;)

アヌム ちゃん said...

suh buat latihan banyak2..insy improve la result tu nnt..heee~

Mommy Fara said...

NPE? Sekolah manakah itu?

BRO_MONDAY said...

aizamia : dak kakak darjah 1 ye? rasanya masih terlalu awal untuk membuat penilaian ke atas diri beliau 100% . pada pandangan ai, mungkin dak kakak buleh dididik lagi untuk seimbangkan antara masa main dan study apa yam patut...memam betul pepatah oram tua² "melentur buloh biar dari rebungnya"...kite sebagai mak bapak x leh lah nak sekat terus perkembangan dan pembelajaran anak² di dunia animasi dan luaran (bukan pelajaran sekolah)...apa yam pentim kita bersemangat untuk didik dan tunjuk ajar dari hari ke hari...jangan marahkan dak kakak dek kerana pencapaian di sekolah x memuaskan, bimbing lah dak kakak untuk buat kemajuan...('',)

p/s : mesti yu ingat ai ni pakar motivasi,kan? salah...ai hanya insan biasa yam x pernah lagi dengan masalah, serupa macam insan lain, ai cakap ni pun berdasarkan pengalaman lampau dan untuk kita sama² muhasabah diri..sambil menaip sambil baca sambil ingatkan pada diri ai jugak...

panjam giler ai bebel kat atas ni...adess...tapi ai ikhlas...

aizamia3 said...

frometoyou:
yup.. bila bagi kerja tambahan.. 'alah.. ibu buatkanlah..' eh eh.. sape yang sekolah sebenarnya ni..

aizamia3 said...

Mommy Fara:
NPE tu bukan sekolah tapi jalan 'New Pantai Expressway'

aizamia3 said...

BRO_MONDAY:
terima kasih atas nasihat tersebut.. ai amat hargai.. nak harapkan pencapaian 100% memang payah tapi selagi dia ada semangat nak belajar akan kuusahakan agar dia tak terus ketinggalan.. sedih bila tengok keputusannya tapi betul kata orang.. masih ada masa untuk didik dia..

ai faham apa yang yu cuba sampaikan.. kalah sekali tak bermakna kita kalah selamanya kan..

azam said...

usaha tangga kejayaan.....
mak ayah pun kena usaha ajar

BRO_MONDAY said...

aizamia : betul..kalo nak tau, ai masa ...
darjah 1 - duduk ngan nenek kat kampum (KB,Kelate)masa ni ai agak pandai sikitlah, arwah atok belikan beskal nak wat gi sekolah...sebab pandai...

darjah 2 hingga 6 - dok ngan family balik di KL.masa ni ai macam biasa je, xde lah nak dapat no.1 manjang, tapi pernah lah gak dapat bawah 10...

sekolah menengah - ai nakal sangat²,13tahun dah mula merokok, belajar pun nak x nak je, nama je kelas akaun...adesss...mujur SPM ai cemerlang...

alhamdulillah lepas masok keje kerajaan 2006 ai maju tapak demi tapak, dah x jahat, x nakal, agak pandai sekarang...

p/s : moral of the story, budak² masa kecik x pandai, bila besar nanti siapa yam tahu?

MARIA LIZA said...

sama le juga..hari ambik report card..

aizamia3 said...

azam:
;).. terima kasih..

aizamia3 said...

BRO_MONDAY:
eemm.. betul tu.. sapa tau bila dia besar nanti macam mana kan.. yang penting sekarang ai kena usaha lebih untuk ajar dia.. dak kakak bukanlah teruk mana pun, masih mendengar cuma suka main-main..

aizamia3 said...

MARIA LIZA:
dulu mak amik kita punya, sekarang turn kita pulak kan..

BRO_MONDAY said...

aizamia : rasanya itu yam terbaik...memam begitulah lumrah budak², main je keje nye...GUD LAK...('',)

aizamia3 said...

BRO_MONDAY:
thank you Bro.. ;)

gedek! said...

jangan bagi tekanan sangat kat budak tu...

mann-mann...

aizamia3 said...

gedek:
uncle.. terima kasih atas nasihat..

betul.. saya kena man man dengan dia.. tapi saya takdelah push dia melampau..

Norhisham Nordin said...

huhuhu... camne nak mendidik anak ekk..? kena luangkan byk masa bersama laa kot...

aizamia3 said...

Norhisham Nordin:
ai pun masih belajar untuk besarkan anak-anak..
salah satunya dah tentu luangkan masa dengan anak-anak.. ;)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...