Followers Remaja Purba

Monday, June 6, 2011

Maxis Broadband (BB)

Maxis BB, kenapa mesti Maxis..?

SATU: Walaupun ada kalangan kawan aku guna Celcom BB tapi aku tak beli sebab ianya berwarna biru.. Aku tak suka biru..
DUA: Hijau kan warna pada traffic light dan tiga warna tu warna pilihanku.. Warna hijau tu cuma penyebab agar aku beli Maxis BB..
TIGA: Kalau aku beli selain Maxis BB pun line tetap sama, tak boleh layan dalam rumah kecuali di luar rumah.. Takkan aku nak beli Streamyx..

Dah dua bulan aku beli Maxis BB tapi aku banyak online guna blueberry cheese cake aku.. Rasa rugi buang duit untuk menda yang aku jarang guna.. Bila difikir-fikirkan balik dari aku simpan tak guna baik aku guna dengan penuh berhemah dan bermanfaat..

Anak-anak tak ganggu ke..?
Itu senang je.. Disebabkan hanya boleh online kat luar rumah, maka dengan baik hatinya aku izinkan anak-anak main kat luar.. Aku dengan senang hati layan blogwalking..


psstt: Pagi esok aku akan ke PICC, Putrajaya.. Boleh ke aku sampai awal kat office pagi esok..

19 comments:

  1. hurm..tapi kan,online kat enfon x puas kan..nak jugak ngadap laptop..hehe

    btw,new update>>

    http://cintailmu89.blogspot.com/2011/06/bosan-arr-dengan-hidup-nih.html

    ReplyDelete
  2. serampang dua mata... sambil menyelam minum air... hehehe

    ReplyDelete
  3. gary guna celcom BB... kat bilik x der line.. kat ruang tamu ada la... haha..

    celcom the bez!! maxis?..errr... hehehe...

    ReplyDelete
  4. haha..pandai ibu eh... nk bw kasi adik ngn kakak merayap kt luar. heheheh

    ReplyDelete
  5. esok aku pegi puchong...la guna BB mana2 pun sama je

    ReplyDelete
  6. betoi le kak . tak puas online dekat tepon . nak lagi besaq ! hahaa . gilos tamak ..

    Entri Apa Ni?

    ReplyDelete
  7. iz:
    tak cukup besar macam lappy..


    pha is:
    time tak boleh nak hadap lappy, hp ler jadi mangsa.. hikhikhik..

    ReplyDelete
  8. GaRy:
    hehehe.. celcom ok tapi i tak suka biru.. ;)

    ReplyDelete
  9. Nini:
    hahaha.. sanggup ai duduk kat luar rumah 2 jam semata-mata nak layan lappy..

    ReplyDelete
  10. Faris:
    betul.. kat rumah aku Streamyx je yang boleh, lain eemm.. tapi kalau nak outstation ok.. ;)

    kau g Puchong buat pe weh..?

    ReplyDelete
  11. tia:
    hahaha.. bukan tamak, tapi ruang lingkup yang terhad kalau guna hp.. ;)

    ReplyDelete
  12. mane2 pun bleh..heheh..sy guna p1 punye...^_^

    ReplyDelete
  13. aizamia : wah!!! ai pun ada BB maxis...tapi ai taruk kat dalam henpon ai...berguna bila ada kat luar umah...cabut sim kad nye dari badan modem nye tu , terus ai selit dalam henpon...kat umah ada wifi streamyx...

    ReplyDelete
  14. Sabihah:
    Masing-masing ada kelebihan dan kekurangannya..

    ReplyDelete
  15. BRO_MONDAY:
    wah.. Ye ke boleh.. Tak pernah try pulak sebab amik plan hotlink 2 minggu RM18 guna kat hp..

    ReplyDelete
  16. aku pakai DG..tp memang lembab r..slalunya banyak guna tenet opis..hehehe...

    ReplyDelete
  17. d'HeLL:
    ada yang boleh kat tempat2 tertentu, macam aku punya tu kat dalam umah gila babas slow.. kat luar rileks je lajunye.. hehehe.. takkan tetengah malam aku nak duduk kat pondok kat luar rumah.. hahaha. ada yang sakit jantung terkejut nanti..

    ReplyDelete
  18. dekat umah nad..line maxis laju macam ironman dah..kalau celcom...dah macam beruk band panjat pokok belakang umah..(kat umah xde monyet pon..hehehe..)

    ReplyDelete
  19. Nadya O'Conner:
    itulah pasal.. tak semua tempat merasa kelajuannya.. kena tempat ai.. habis.. tidur lagi baik dari penat menunggu..

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...