Followers Remaja Purba

Wednesday, June 22, 2011

Kisah ibu dan anak

Perbualan antara anak dan ibu..

Kakak: Ibu.. Malam tadi kakak tidur kat depan tv kat rumah rumah nenek.. (maksudnya diruang tamulah sebab dalam bilik panas berbahang..
Ibu: Kakak nangis ke..?
Kakak: Kakak nangis sikit je tapi adik nangis banyak..
Ibu: Kenapa..?
Adik menyampuk: Sebab ibu tak tinggalkan adik..
Ibu: Ibu ada kerja jauhlah dik..
Adik: Ooo..

Kakak: Ibu.. Ibu nangis tak malam tadi..?
Ibu: Ibu sedih je tapi nak nangis..
Kakak: Nape..?
Ibu: Sebab babah ada pujuk ibu.. (jawapan spontan)

Perbualan seterusnya..
Kakak: Ibu, kalau kakak tanya ibu jangan marah ye..
Ibu: eemm.. Pe dia..?
Kakak: Kalau ibu ada duit lebih, boleh tak kita pergi beli McD..? Tapi kalau takde takpelah..
Ibu: Ada..
Kakak: ibu ada berapa..?
Ibu: Ada 5..
Kakak: Oo.. Takpelah.. Tak cukup..

Aku memang nak belikan dorang McD.. Rezeki anak-anak balik rumah lewat petang tadi..


psstt: Dari petang tadi aku menahan sakit kepala a.k.a migrain ni.. Ok aku nak out dulu, lepas makan ubat nak berehat..

10 comments:

d'HeLL said...

alolo...comelnye anak².. jom McD..hehee

MARIA LIZA said...

take time to relax...

aizamia3 said...

d'HeLL:
hikhikhik.. dah beli petang semalam.. dah habis dorang makan..

aizamia3 said...

MARIA LIZA:
ye betul.. lega sekejap kepala ni..

Farah Shamsudin said...

bagusnya si kakak..sangat memahami.. kalau ibunya cakap takde pun, rasanya die takde la meronta nak mcd juge kan..:) so cutee..

aizamia3 said...

dak kakak ok lagi, jangan dak adik.. siap menangis bagai tapi takdelah nak layan sangat kerenah dia, nanti menjadi-jadi pulak..

PinKy MoMMa said...

comelnye dia ;)
sgt memahami ibu..

aizamia3 said...

PinkyMomma:
ada masa tak terlayan kerenah dia..

アヌム ちゃん said...

comel je bersembang ibu-anak..huhu

aizamia3 said...

frometoyou:
bila borak dengan kakak, adik mesti menyampuk.. masing2 berebut nak cakap dulu.. bila dorang takde sunyi je rasanya..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...