Followers Remaja Purba

Friday, June 3, 2011

Kisah Polis Trafik


Pagi dan petang waktu bekerja normallah bila polis trafik jaga laluan-laluan utama yang sibuk dengan kenderaan bertali-arus termasuklah aku ni..
Lampu trafik hanya membantu ketika jalan tak sesak dan bukan pada waktu kemuncak.. Ketika inilah khidmat polis trafik diperlukan..

Kalau sebelum ni aku cerita kisah aku geram dengan polis trafik (SINI), kali ni aku nak berkongsi cerita aku suka dan teruja kalau mamat sorang ni ada..

Minggu ni dia jaga kat laluan aku balik kerja..
Wah.. Hari Selasa dia perasankan aku, Kelmarin pulak control hensem tak nak senyum (nak senyum macam mana, dah kalau jalan jem tu), tapi petang semalam dia senyum kat aku..
Aku pulak dari jauh dah nampak dia (memanglah nampak sebab laluan tu turun bukit)..Aku dah standby dah turunkan cermin sikit bagi dia nampak.. Hikhikhik..
Bila lalu je kat tepi dia, aku jadi bersemangat, nak lagi buat aku teruja dia senyum kat aku.. Hahaha.. <--- gedik melampau kau..

Ok, cukup..Kembali ke alam nyata.. Tempat yang dia jaga tu memang cukup strategik berbanding kat tempa lain..Kira kat situ mudah untuk dia perasankan aku..Tak sabar nak tunggu balik kerja petang ni..


psstt: Aku suka tengok takde niat apa-apapun.. ala macam korang suka tengok Seth Tan dalam Nora Elena tu..

26 comments:

  1. bujal X:
    ai tetap remaja purba sampai bila-bila.. hikhikhik..

    ReplyDelete
  2. Mommy Fara:
    ai berani buat sebab dia tau perangai ai macam mana.. hikhikhik.. suka tengok je tapi en. suami tetap di hati.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. aiza remaja lagi ke? hahahaha

    ReplyDelete
  4. Faris:
    mestilah.. aku tetap remaja purba.. alah.. kang aku kata aku mak dara, kau lagi tak percaya.. hahaha..

    ReplyDelete
  5. aizamia : sedar diri xpe lah....koh koh koh

    p/s : ai minat giler kat NORA ELENA sampai kan mai wife pun jeles!!! dan² time tu gak lah tetiba dia minat kat AARON AZIZ!!! selalu nya dia akan minat FARED KAMEL dan ai pulak akan minat kat LISA SURIHANI dalam cite lagenda budak setan!!! anak ai pun diberi nama NUR ALYSHA HANI gara² ai minat giler kat LISA SURIHANI !!! koh koh koh

    ReplyDelete
  6. Minat tu x berErti SUKA kan kak remaja purba. tul x? Sbb sy pun slalu gak minat mamat sana sini. slalu gak citer kat asben.

    tapi asben lek je, sbb die lebih tahu perangai kt camner. hihi

    ReplyDelete
  7. hehehehe..pompuan biasalahhhhh..hahahaha

    ReplyDelete
  8. BRO_MONDAY:
    masih sempat sedar sebelum tercium montot kete depan ai.. hikhikhik..

    psstt: dah kalau minat sanggup gaduh nak letak nama yang kita suka.. tapi dalam masa yang sama biarlah membawa makna yang baik-baik..

    ReplyDelete
  9. Ulam Kerdas:
    hahaha.. betul tu.. yang penting kita tau niat kita dan en. suami faham perangai kita, seperti mana kita faham dia kan..

    ReplyDelete
  10. Nini:
    hehehe... lepas dah puas minat yang ni tukar yang lain pulak..

    ReplyDelete
  11. aizamia : alhamdulillah makna nama anak ai baik² je...lepas ni insyaAllah ada rezeki tambah soram lagi, nak dapat kan boy pulak, lepas ni nak letak nama yam femes² jugak...adesss...tapi lambat lagi, mai wife kata tunggu Scha umo 3 tahun..koh koh koh

    ReplyDelete
  12. BRO_MONDAY:
    betul3x.. macam ai pulak.. yang no. 2 tu nama dia aje 3 patah perkataan gara-gara nakkan singkatan nama Jabatan tempat keje ai.. hahaha..


    psstt: agaknya kalau tukar jabatan dan ada pertambahan AJK baru, nak letak nama ikut nama jabatan baru ke..? contoh: KASTAM.. fuh.. panjang gile nama anak..

    ReplyDelete
  13. thanks mai singah blog jiwa jiwa.. huhu :)

    ReplyDelete
  14. anGah:
    terima kasih, tadi tengok secara rawak, belum jelajah lagi.. ;)

    ReplyDelete
  15. aizamia : owh kira nye yu keje ngan MQA ye?? koh koh koh ai JPA the mines...('',)

    ReplyDelete
  16. BRO_MONDAY:
    hahaha.. MQA..? tukar2.. kita amik JPA pulak.. hahaha..

    ReplyDelete
  17. amboi2 belh tahan jugak no...x lupa balik nnti yer..pastikan awan cerah..jika x melopeslaaa jua adenya...hihiiii

    ReplyDelete
  18. aizamia : yu nak masok JPA? best ke??? koh koh koh

    ReplyDelete
  19. ainhany:
    hikhikhik.. ada lagi setengah jam.. hari ni last.. minggu depan confirm dah tukar orang..

    ReplyDelete
  20. BRO_MONDAY:
    ish.. JPA..? jauhler.. kalau sebelah umah nak jugak.. nanti anak pun nama JPA.. pening nak cari nama anak gitu.. hahaha...

    ReplyDelete
  21. haha abg polis hensem kot tu..hik2

    ReplyDelete
  22. dia takdelah sehensem macam Seth tu tapi suka tengok..


    UPDATE:
    Hujan membasahi bumi.. Dengan tak sabarnya aku nak balik tapi akhirnya aku frust sendiri.. Uwaaaa... Mamat polis tu takde, mamat garang yang jaga.. Daringnya pandangan dia..

    ReplyDelete
  23. hahahah nakalnya mak budak ni :PPP

    ReplyDelete
  24. hahaha.. frustler petang tadi..

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...