Followers Remaja Purba

Wednesday, December 10, 2014

Esok.. Sultan Selangor's Birthday..


Dah lama tak makan asam pedas Melaka..
Hubby pulak bukan jenis yang sukakan asam pedas..
Nak aku masak..?
Memang taklah kan.. sebab bukan selera hubby..

Nak balik kampung rasa asam pedas Melaka tak tahu bila..
Kalau tak.. pasti kekenyangan kesedapan..
Dan andai aku teringinkannya, rumah nenek saudara selang 2 pintu menjadi tumpuanku..
Tapi itu jarang berlaku.. segan weh..

Baru-baru ni hubby whatsapp aku..
'Abang nak masak asam pedaslah hari ni..'

Wah.. rasa kembang pulak tetiba bila chef hubby sudi nak masakkan asam pedas tu..
Memula ingatkan memang untuk aku..
Tapi rupa-rupanya.. ada staff kat tempat kerja hubby teringinkan asam pedas..
Wah.. curlas kau Jah.. rezeki baby..
Aku pulak jeles.. kehkehkeh..
Tapi hubby bagitahu..
'Abang masak lebih.. balik kerja nanti kita makanlah..'



Hasil tangkapan di pasar..

Sayur bendi kena lebih sebab mak budak pasti akan berebut makan dengan dak Adik..


Bertambah aku makan.. habis dietku..




Esok.. Sultan of Selangor's Birthday..
Aku geram tengok bendera Negeri Selangor yang bergantungan di sepanjang jalan di P.J ni..
Rasa nak amik satu lepas tu buat sarung bantal peluk..
Tiba-tiba teringat masa Pilihanraya Umum 2007.. kisah di SINI..
Kihkihkih.. nasib baik hubby nak layan kehendak aku masa tu..


Apa-apapun moga apa yang dirancang untuk esok berjalan dengan baik hendakNYA..




psstt: Janjilah pada diriku.. yang dirimu takkan pergi jauh dari diri ini..



20 comments:

Nurzakiah Hanum said...

good morning

Kakzakie said...

Kalau rumah kakak dalam seminggu mesti at least ada sekali masak asam pedas. Johor ni asam pedas dah macam satu yg mesti..

Kakcik Nur said...

Salah satu lauk yang sering dimasak kat rumah kakcik... :)

imm said...

salam,,singgah blogwalking kat sini..
thanx ye jenguk blog kite :)

idzwa kamaruddin said...

dan dan dgn aku aku sekali terliurrr dah kenapa T________________T

Ann Ishak said...

untung la sapa2 bekerja di selangor, besok cuti :)

Ibu Lala said...

Peberet jugak asam pedas ni. Mak x pandai buat. Klw nak makan kena buat sendiri. Tu pun belajar zaman u dulu. Mmg sedap kan.

Nizam.Ariff said...

Asam pedas melaka kah itu?

❤Kamsiah❤ said...

kat rumah akak ni..kalau buat asam pedas..kuahnya yg habis dulu..

AMIIZAA said...

aiza,

tengok pon rasa mcm sedap:)

peberet akak jugak asam pedas melaka, asam pedas johor...asam pedas ikan mayong wallah best...:)

Falsya said...

Xpenah lps lagi masak asam pedas nie..bile la dpt buat..

JR said...

Asam pedas jugak fabret saya. Bila sebut asam pedas, asam pedas aruah mak adalah terbaik di dunia. Semoga aruah damai di sana, sempat dia turunkan resepi asam pedasnya kpd isteri....

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Asam Pedas tu favorite teman... mmm... buat teman lapor je di tengahari nie...

Kira Sakura said...

walawehhhhhh sedap betoi haaaa

norhidana miswan said...

perkh my feveret tuh kak,,,, bt pekat2 mmg umppph lah

aah la esok selangor cuti... berhangin je tgk adik yg keje kt tmn melawati cuti esok... dana nih duk selangor tp keje kt kl... redho jelah

Daddy Ziyyad said...

Asam pedas ikan pari...terbaikkkkk!!

suami awak boleh masak semua benda eh? western & masakan melayu? bagusssssssss....kenyang perutttt awak..:)

Qaseh Vee said...

man in d house suka asam pedas johor . jadinya menu tu mesti ada wpun x selalu lah ...

Pha Is said...

xpe la.. ada jugak rezeki merasa asam pedas tu.. saya yg baca ni boleh baca terliur je la.. hehehe

Najib Ariyan said...

I suka asam pedas... tolong masakkan... ikan parang cili lebih letak kesum letak bunga kantan dan sila jangan jeling dan cekak pinggang yer... wakakaka

Aziela said...

Akak pun selalu dapat request utk masak asam pedas pekat pula dari hubby lately ni.... Layan jer lah...

Pssst : Er, kalau akak, akak jeles juga kot

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...