Followers Remaja Purba

Friday, December 5, 2014

Buah-buahan GST..



Harga baru.. kuantiti masih sama.. tak padan dengan harga..


Adakah mungkin disebabkan.. adanya..
Collagen dalam buah..?
Agen Pemutih dalam cili kicap..?
Vitamin C dalam asamboi..?
hehehe.. komenku di FB member officeku..



Jumaat yang tenang.. tapi..
Alfa Kilo Uniform Papa Echo November Alfa Tango..!!! a.k.a AKU PENAT.. ---> meminjam kata-kata seseorang di FB..




psstt: Kenapa tiap kali penghujung tiap entry aku blur tak tahu nak 'tutup' macam mana..



14 comments:

Nor Azimah said...

Errr, errr..

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

Kakzakie said...

Apa pun semakin mahal sekarang ni hatta buah potong juga.

ewanthology said...

semua naik...kena berkebun blkg rumah klu mcm ni.

Ann Ishak said...

huhuhuhu mahalnya...dekat tempat saya buah potong masih sengget lagi

norhidana miswan said...

aik minyak dh turun tp harga naik lak... kadang pelik kt malaysia nih harga sume naik mencanak2 tiap tahun... bkn pe naper kt negara maju lain boleh barang2 tempatan nyer murah2... walaupn mungkin minyak or tax mereka mahal2...

faraherda.razalan said...

Adeh!! Apakah?

amirah said...

kena makan perlahan2...lambat sket abis ni ai.. : P ...thn dpn tktau la camne sume brg nk naik harga

Mummydearie said...

Kalau tanam pokok buah-buahan sendiri, makan tahun pulak nak merasa. Kena juga GST nanti kalau teringin membeli. Macam mana ek? Nak redha aje ke?

Amboi, 'Aku Penat' pun sikit punya panjang. Kalau ayat panjang ni, camna nak tulis!

JR said...

Sesiapa yg tak puas hati dengan kenaikan harga barang, Menteri kata mereka boleh berhambus dari negara ini, hehehehe...

Kniedaz said...

kat dalam uitm ni buah potong still RM1

CikSiti said...

beli buah potong ni memang mahal..agaknya dari sebijik tembikai tu berapa kali ganda lah dia dapat untung yerrr

Cik Iman said...

buah pun naik harga, memang parak ler

Ummu Athiyah Ismail said...

Belum lagi implement gst dah naik harga..huhu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...