Followers Remaja Purba

Tuesday, June 21, 2016

Ragam anak-anak di bulan Ramadhan


16 Ramadhan..

Alhamdulillah.. sehingga hari ni, dak Kakak dan dak Adik bagi kerjasama terbaik ketika waktu bersahur. Tetap kupaksa bangun.. kalau tak nak makan, minum pun jadilah. Dak Nuha je masih terbongkang tidur, kejut pun tetap tak mahu bangun. Setakat ni cuma sekali aku terbabas waktu sahur, letih teramat sampai alarm jam berbunyi aku tutup balik. Nasib baik masa tu hari Sabtu, takdelah penat sangat anak-anak..

Dugaan hujung minggu, bila dak Nuha ajak dak Adik makan. Bila dak Adik tak nak makan, aku kena teman dia makan.. tapi baiknya dak Nuha ni, dia takdelah merengek kata lapar nak itu nak ini. Mudah je nak uruskan dia.. dia pun pandai ambil sendiri makanan dalam peti sejuk..

Sepanjang Ramadhan kali ni, rutin harian selepas balik kerja tetap sama. Masak dan makan apa yang ada dan adalah sesekali beli menu di bazaar Ramadhan TAPI menu utama tetap dari air tangan aku. Sedap atau tak, wajib makan dari air tangan aku sebab aku dah penat bersilat di dapur.. kihkihkih..

Ramadhan kali ni, masih dalam dilema. Ketika orang lain dah mula memohon cuti rehat untuk Aidilfitri nanti, aku masih lagi terkial-kial di sini. Lagipun dua minggu selepas raya dak Kakak akan menghadapi peperiksaan percubaan PSRA pertama. Anak nak exam, ibu yang berdebar lebih..

Moga Ramadhan yang berbaki tak sampai 14 hari lagi akan meninggalkan memori yang baik-baik dan indah-indah belaka hendakNYA.


StatusHati: Teringat kenangan Ramadhan dua tahun lepas.. indahnya memori itu..


2 comments:

paridah said...

ANAK2 YG XBNYK KERENAH SENANG NK URUSKANNYA KAN AI..TAPI LALA NERNUKA SUKA SGT NERSAMA MRK.

Nor Azimah said...

Apa yg dilema sgt tu? Tak dpt cuti ke? Atau byk keje yg blm selesai, takpe..buat je, in shaa Allah selesai.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...