Followers Remaja Purba

Tuesday, June 25, 2013

Aktiviti luar rumah dibekukan..



 Petang semalam..
  • Tengok anak-anak tengah seronok main di taman permainan kat rumah..
  • Memula tak perasan.. nak je aku jerit manja panggil balik..
  • Bila tengok dorang pakai 'mask'.. ok.. aku lepaskan..
  • Lagipun chef hubby ada sekali kat taman tu kira oklah..
  • Tapi.. sekejap je pun dorang pakai.. lebihnya buat hiasan atas kepala.. huhuhu..
  • Cuma dak Nuha kena kuarantin sebab dah mula kena selesema..


Pagi tadi..
  • Bukak je pintu rumah.. dah macam kat genting.. berkabus..
  • Tapi sayang semua tu akibat dari jerebu..
  • Biasanya dak Nuha terkedek-kedek ikut aku bukak pintu pagar tapi pagi tadi takmo langsung.. takut dengan suasana suram tu agaknya..
  • Anak-anak warga TDBi pulak tak pergi sekolah lagi hari ni..



psstt: 'Sosak dado den ghaso eh.. bilo mengok keadaan sekeliling ni ha..'



11 comments:

Tedi said...

mata Tedi rasa berpinar dek kekaburan kerana kejerebuan ini...

Kesuma Angsana said...

samalah.. semua aktiviti ditangguhkan hehehe

Kakzakie said...

Jaga anak-anak lebih sikit Ai. Nuha tu belum sembuh abang/kakak jgn main diluarlah - main dgn Nuha dlm rumah ajelah..

JB dah kurang sikit dah

uncle gedek said...

Sosak dado, tutop idong.
Somak pandangan, tutop mato!

Habih cito!

haha (jadi tak?)

Ayin Mm said...

kami berkurung ajer kat umah.... anak2 dah dua hari tak sekolah... nak sidai baju pun dah macam tak leh napas :(

Asyifa Mustaffa said...

Kek sini ha kurang dah....kabus yo yg tnggl eh...bau2 asap da x do dah....logo ghaso eh skit....alhamdulillah....

Hidayah said...

Hihi..dyh pun sesak segala urat saraf sbb jerebu nih..elok la ai stop aktiviti luar..demi kesihatan..

PinKy MoMMa said...

kesian nuha yer..tak pe nuha..sbr skit yer..kita doa sama2 hujan turun lebat2..nnt nuha boleh main diluar mcm biasa :)

pha is said...

pha is naik moto pun ambik baju ikat kat mulut mcm ninja...

makchaq said...

Pandai gak dak Nuha takut jerebu..

Namee Roslan said...

teruk betul jerebu haritu. tak tahan. sakit kepala. sykur dah takde dah :(

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...