Followers Remaja Purba

Friday, September 30, 2016

Standard piawaian jalan raya..


Ketika orang lain dok bercerita isu semasa dan isu ke hadapan, aku pulak dok sibuk kembali ke belakang.. Banyak rupanya yang masih tersimpan dalam draft.

Kisah pada hari Jumaat minggu lepas (23 September 2016)..
Ada sedikit kerja yang perlu diselesaikan pada petang hari tersebut membuatkan aku kena balik lambat dari kebiasaan. Lagi menambah rencah kelewatan aku petang tu, awek Hubby boleh pulak gedik nak merajuk dengan mengeluarkan angin pada badan dia. Alah.. awek Hubby ni.. cakaplah nak baju baru, kau bagi hint pun pada waktu yang salah..


Bukanlah tahap pancit, tapi kurang angin je..
Lepas pam.. Alhamdulillah ok dah awek Hubby ni..


Nah.. standard piawaian jalan raya di Malaysia..
Sesak.. padat.. merimaskan..



Syukur juga ada makanan menemani.. takdelah aku bosan..


Pada aku ini semua kenangan, bila aku refresh balik.. oh.. macam ni rupanya keadaan aku bila berada di dalam kesesakan jalanraya. Dalam masa yang sama saja nak bagi hint yang aku akan berpindah tempat kerja.. di mana, bila.. sabar dulu. Sampai masanya nanti aku akan bercerita di sini. Jadi masa tu nanti aku takkan berhadapan dah dengan kesesakan seperti ini. Kita tukar pulak sesak dekat jalan lain.. kehkehkeh..

Apa-apapun, sempena Jumaat yang mulia ini..

Moga tahap kesabaranku ini berada di paras optimum dan lebih baik dari sebelum ini ketika memandu di jalan raya. Kurangkanlah rasa tegang, stressku ini agar masih ada tenaga untuk melakukan rutin harian di rumah selepas itu.

Tapi bila awek Hubby yang temankan aku memandu, terasa diri berada di Litar F1 Sepang Circuit. Tu pasal en. Hubby tak bagi sangat aku guna.. Ni seminggu dua ni.. pasrah jelah ye abang.. kihkihkih..


StatusHati: Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Ilahi atas apa yang diberikan..


3 comments:

Sue Bee said...

kesesakan macam ni memang rutin kita seharian..mana mana pegi pun sekarang dah banyak kereta. btw, salam jumaat

Nurul Syarfiqa said...

sabo jelah kak.. sebb negra dh maju, jln ry pun sesak.. hehe..

ztie said...

cantik rim tu hehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...