Followers Remaja Purba

Monday, September 12, 2016

Melayu moden mana makan rendang


Semalam.. sehari sebelum raya Aidiladha..

Mantai Day..
Orang dah mula sibuk untuk persiapan raya..
Esok nak raya dah.. πŸ˜’
Semalam acah-acah lepaking.. korang main sesaje ye..
Hari ni.. amik ko..
Selagi tak siap, no eating.. no playing.. no sleeping..

 Acah-acah macam banyak je tu.. πŸ˜…


Hari ni..
Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua..
Moga urusan kita semua hari ni dipermudahkanNYA..

Melayu moden mana makan rendang..


Setepek kena dengan en. Hubby tengahari tadi.. πŸ˜†πŸ˜†
Maaflah ye abam sayang.. walau tiada rendang tapi anak-anak tapaukan kepci untuk babah deme.. kihkihkih..

Tahun ni takde gambar aku dan anak-anak berbaju raya.. Alhamdulillah anak-anak tak kisah ke mana aku nak bawa deme semua. Apa yang penting deme happy..


Dalam kita gembira, tanpa kita sedar ada insan pergi meninggalkan kita secara tiba-tiba. Berlaku ketika orang kampung sibuk menguruskan urusan korban di surau di kampung mak aku. Arwah rebah tiba-tiba.. walau bantuan awal diberikan tapi Allah lebih menyayangi. DariNYA kita datang.. kepadaNYA kita kembali. Salam takziah buat keluarga arwah acik Murad. Innalillahiwainnailaihirojiun..


StatusHati: Aidiladha korang kali ni di mana..?


7 comments:

Nurul Syarfiqa said...

Innalillahiwainnailaihirojiun .. SEMOGA berada di tempat org2 yg beriman..

selamat hari raya korban..:)

Mar Mansor said...

kalau saya, mesti nak rendang daging jugak..anak pun suka rendang daging,,

Pha Is said...

melayu moden makan kepci yer.. heheeh

inna lillahi wa inna ilaihi rojiun..

Mas said...

slmt hri raya..al-fatihah.


Salam singgah dari "http://www.mialiana.com/2016/09/senarai-url-blog-25.html" dan follow sini.

Diana Rashid said...

Kitaorang raya tak masak apa pun..semua pi rumah kakak kat batu kurau..dia masak sedap2..kami isi perut je..hahah

Siqah Hussin said...

Salam takziah..

Siqah beraya di kampung Ayah di Karak :)

Mummydearie said...

Alfatihah dan salam takziah.

Kami ingat raya haji hari tu nak naik ERL aje pergi jenjalan. Tapi my kakak kata jangan mengada, datang rumah makan! So selamatlah tak kena masak ^_^

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...