Followers Remaja Purba

Saturday, September 10, 2016

Keracunan Makanan atau Cirit-birit


Suka saya ingatkan..
Minggu depan ada yang akan bercuti panjang..
Jadi, saya harap tuan/puan menjaga kesihatan dan berhati-hati dalam memilih makanan.
Untuk makluman, saya tidak akan luluskan Cuti Sakit (MC) tuan/puan yang menyatakan alasan keracunan makanan atau cirit-birit.
Saya mahu tuan/puan kembali bertugas dalam keadaan sihat agar tugas sedia ada tidak tertangguh.

Sekian, terima kasih.

Saya yang tiada kuasa.

#MoodGeram
#Asyik2OrangYangSama
#PeringatanUntukDiriSendiriJuga.


Pada aku..
Dah tahu antibodi kau lemah..
Dah tahu perut kau jenis slow leaner..
Dah tahu kau ada masalah kesihatan..
Tolonglah...
Tolonglah jaga diri tu sebaiknya..
Jangan sampai menyusahkan pihak lain terpaksa cover kerja kau tu disamping kerja hakiki.. Sekali dua orang tahanlah.. bila dah kerap siapa nak hadap..


StatusHati: Cuti Raya Aidiladha dibekukan.. 😢😢😢


8 comments:

Kaklong said...

Ahaaa.. betul tu..
Memang makan tu seronok tapi pada2 la..
Dah saket orang lain pun affected juga..

zarul farhana said...

uishhh... dapat pesanan siap2...
bagus2

Eray Majid said...

eh terketawa pula tengok entry ni, tapi ini memmang macam satu virus lepas cuti panjang. sakit yang senang nak dapat mc, cirit birit lah.

Mohd Selim Zainal said...

Assalammualaikum..

datang daripada blog kak mialiana,

http://mselim3.blogspot.my/

mselim3

pls: datang baca2 kat sini. kalau dah cirit birit nie memang lemah badan... sebab air banyak keluar dari badan.

Nurul Syarfiqa said...

kan? dah tau antibody lemah, tapi x jaga diri baik-baik..
orang lain pun x dpt nk hadap kalau kerap sgt..

Pha Is said...

salam aidil adha..
nice share.. jaga kesihatan diri sblum menyusahkan org lain.. eh.. hehehehe

Siqah Hussin said...

Alahai.. Susah kalau ada teman sepejabat begini. Dah tahu diri lemah, nak jugak buat macam-macam dalam diri. Huu. Sabarlah kak..

Mummydearie said...

Sebab si dia serba-serbi slowlah tu dia lambat faham, Aiza ^_^ Orang macam ni memang melambak dalam pasaran pejabat katanya!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...