Followers Remaja Purba

Wednesday, April 15, 2020

Sidang Media Menteri Kanan Pendidikan


DAY 29 (15 April 2020 - Rabu)
Sidang Media Menteri Kanan Pendidikan petang tadi mengenai hala tuju sesi pembelajaran bagi tahun 2020 ini.

Maka.. terjawab sudah mengenai sesi persekolahan anak² terutama yang berhadapan dengan peperiksaan STPM, SPM, PT3 dan UPSR pada tahun 2020.

Secara ringkas:
STPM
Tarikh peperiksaan semester kedua akan diubah ke bulan Ogos 2020 manakala peperiksaan semester ketiga akan diadakan pada suku pertama tahun 2021.

SPM
Ditunda pada suku pertama tahun 2021.

PT3
Dibatalkan.

UPSR
Dibatalkan.

Pembatalan peperiksaan UPSR tidak akan menjejaskan penilaian terhadap tahap penguasaan murid setelah mengikuti peringkat rendah kerana penilaian boleh dilakukan dengan pelbagai kaedah lain yang hanya tidak tertumpu pada prestasi akademik semata-mata.

KPM akan sentiasa berbincang dengan KKM dan MKN untuk menetapkan tarikh yang sesuai bagi pembukaan semula sekolah. KPM akan mengumumkan tarikh pembukaan sekolah sekurang-kurangnya dua minggu sebelum sekolah dibuka.

Ucapan dari Menteri Kanan Pendidikan
#Astro Awani

MCO
#SidangMediaMenteriKananPendidikan.
#KementerianPendidikanMalaysia
#15April2020


Selingan:
Nanti bila deme dah kahwin, ada anak mesti deme akan cakap macam ni:
'Dulu zaman atok kau je yang amik PMR/UPSR ni. Time ayah/mak pulak langsung takde PT3/UPSR ni'. 🤣

#KisahKita: Simpan sini sebagai kenangan.

1 comment:

adianiez AIDA said...

Nurin sepatutnya pt3. now, dibatalkan.
akan ada penilaian cara lain. but as at now, lom ada pengumuman, kan.
dah inform Nurin. dia kata, "xpe lah bu, Win belajar mcm biasa je.".
aduhai. serabut la skit. tak tahu nak expect apa.
tapi tu la. nyawa lebih penting, kan.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...