Followers Remaja Purba

Sunday, April 19, 2020

Si Hitam Pergi Jua 😭😭😭


DAY 32 (18 April 2020 - Sabtu)
Simpan sini sebagai kenangan terakhir.

Sehari sebelum:
Si Hitam nampak lemah tak larat, aku sempatlah bersihkan hidung dan mata ia nak bagi ia rasa selesa sikit. Kami tak bagi ia keluar rumah. Tidurlah ia dalam rumah, kebiasaannya waktu malam si Hitam dan Oyen memang tidur di luar rumah.

Malam tadi:
Menangis teruk anak-anak. En. Hubby merah mata menahan tangis. Aku dah teresak-esak waktu membalut si Hitam dengan kain batik. Syukur masih ada ruang di belakang rumah untuk uruskan si Hitam.

Si Hitam dah takde.. 😭😭😭

'Hitam.. Hitam.. Abang, tengoklah Hitam ni..' Aku masih tak percaya yang ia dah pergi meninggalkan kami.

KepadaNYA ia dikembalikan..


Hari ni..
Si Oyen nampak tak ceria, panggil ajak makan, sikit je dia makan. Tak mengiow macam biasa bila lapar. Dak Nuha ajak main pun tak nak. Baring pun dekat depan pintu masuk rumah 😞

Buatmu Hitam.. Maafkan kami kerana lewat bawa ke klinik.

#KisahKita: #HitamPergiJua

4 comments:

Warisan Petani said...

memang sedih kalau kucing kesayangan pergi buat selamanya.

Fida Z Ein said...

Sedihnya...ada juga kucing di rumah...semoga mereka sihat selalu

uncle gedek said...

I feel you... uncle ni tak tahan kalau kucing pergi... sedih oh!

MunirahMH said...

ala sedih, tp betulla, kucing yg kita jaga, bila mati, terasa mcm manusia juga kehilangannya

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...