Followers Remaja Purba

Thursday, April 2, 2020

Seiring dan sejalan, berlari berkejaran


DAY 16 (2 April 2020 - Khamis)
Jangan tamak, dah elok abah TSMY bagi sama rata itupun nak mengungkit! Kata kau sebenarnya penyumbang utama untuk keluarga, memacam permintaan dia nak. Jangan disamakan dengan Makcik Kiah, dia memang berhak dapat lebih atas usaha dia jual pisang goreng. 

Apa kau ingat abah TSMY nak layan permintaan kau tu? Sudah²lah, jangan meratib nak mintak bantuanlah, danalah, baucarlah. Cuba jadi macam Makcik Kiah, seorang anak yang baik tidak meminta².. tau² terus dapat.. 🤲Alhamdulillah.

Kesimpulannya..
Kobitnaiten ni takkan hilang kalau ada yang masih degil tak nak dengar cakap abah TSMY.. #StayAtHome.. biar kobitnaiten tu hilang, nanti dapatlah..

🎶
Seiring dan sejalan
Seindah bunga di taman
Bak burung nan megah
Kanda kupuja.. Bahagia kita berdua..

Berlari berkejaran.. Lupakan segala duka
Di kota di desa, di gunung dan laut
Berlagu kita berdua..

Dinda 💃
Kanda 🕺
Burung pun turut menyanyi
Tawa
Riang
Dan cinta mula bersemi 💞💖
La la la la la la la la...🎤

#MCO
#MakcikKiah
#COVID19
#RemajaPurba

#Kisah Kita: ...

1 comment:

adianiez AIDA said...

sian abah tsmy kan.
nak diturutkan semua, fengsan lah!
org kaya pun nak bantuan... haruuuu!!!!!

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...