Followers Remaja Purba

Friday, May 31, 2019

Iklan Raya TNB vs Bil TNB 🤔


Zaman #BudakPurba dulu..
Waktu ini aku dan adik aku tinggal dengan arwah Atok dan Uwan aku di kampung. Tak lasak, tak nakal bukan budak kampunglah kan.. macam yang aku pernah ceritakan di SINI..

Waktu Siang..
Bermain di ceruk mana, celah mana perasaan takut memang tiada langsung. Tak kenal erti letih, erti penat waktu itu.

Waktu Malam..
Bunyi cengkerik mengiringi malam yang sunyi. Ditambah dengan bunyi nyamuk berdengung di telinga, katak bersahutan memanggil hujan. Turn deme pulak 'bermain' di waktu malam.

Takut..?
Nampak ganas di waktu siang tapi penakut di malam hari. Ya.. itu perasaan aku.. itu belum kira meremang bulu roma walau tak pernah ternampak 'si dia' 😆 tapi sekarang bila tengok bil TNB lagi seram aku rasa.

Sedih..?
Bila dah membesar menjadi #RemajaPurba, aku di bawa pindah duduk di 'hutan batu'. Sedih aku takde ruang nak beraksi nakal, lagak ngeri yang boleh dibuat. Tapi belum pernah lagi tak balik beraya di kampung. Kalau tak balik boleh murung aku jadinya.

Tapi bila dah jadi #MakBudak ni, rasa sedih nak beraya kali ni belum mampu tandingi TNB. Iklan raya deme memang sedih tapi lagi sedih bila tengok bil TNB dari iklan rayanya.. 😢😭

StatusHati: Dulu lain, sekarang lain..

2 comments:

Azian Elias said...

zaman akak kecik2 berbeza. tak berapa nak explore itu ini. arwah atok agak garang. mmg tak bebas.

iKaito said...

Konvoi dlm iklan raya tnb memang best...cuma tnb terpalit dngn kes bill tinggi..bertabah lah..lg pn tnb dh kene saman dngn gov..
Pengguna bla lg nk saman tnb?

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...