Followers Remaja Purba

Wednesday, May 29, 2019

Kena tutup aurat


Anak-anak dah mula menghitung hari, tak sabar nak menyambut Aidilfitri. Tak cukup deme belek tarikh di calendar, aku pun turut  menjadi mangsa menjadi 'kaunter pertanyaan' anak-anak.

Persiapan menyambut raya secara sederhana je tapi baju raya anak-anak tetap kami beli sebab baju tahun lepas tak muat dah.. Eh!Bukan ibunya sekali ke..👀 hahaha..

Bila bab nak memilih warna dan design baju, kali ni kami serahkan kepada anak-anak untuk membuat keputusan. Aku ikutkan je, yang membayarnya dah tentu babah deme.

Ini pulak permintaan dak Nuha..
'Ibu, Nuha nak pakai baju kurung macam baju sekolah Nuha sebab ustazah cakap kena tutup aurat.' I'm speechless..

Demi pilihan dak Nuha, kami turutkan kehendak dia. Dia tak rambang mata seperti ibunya, dia tetap dengan pilihan hatinya - baju kurung. Ok.. part ni sssyyyyy.. menjadi rahsia, belum masa untuk aku dedahkan baju apa yang menjadi pilihan dia.

Moga Aidilfitri kali ini akan membawa lebih kebahagiaan buat diri aku. InsyaAllah.. Aamiin.

StatusHati: ...

6 comments:

Sunah Sakura said...

alhamdulillah, bagus nuha...tak sabar nak tengok gambar raya memasing

norhidana said...

ala2 suweet nya nuha... mesti lagi manis nuha berbaju kurung raya nnti kan, nnti kene jmput nuha lak dtg umah acik ni

Anum said...

alhamdullilah

PeRdU cINta said...

Alhamdulillah..moga Nuha istiqhomah ya..

Warisan Petani said...

betul ustazah cakap tu.

iKaito said...

Bgs betul ustazah tue mendidik...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...