Followers Remaja Purba

Saturday, May 11, 2019

Sunnah Ular Sawa


'Kalau nak makan jangan sampai kenyang baru nak berhenti. Ikutlah sunnah Nabi, berhenti makan sebelum kenyang. Kalau dah kenyang baru nak berhenti itu sunnah ular sawa sampai tak larat nak bergerak..' 
#novel

StatusHati: Semudah itu kau pergi  dari.. 🤔🤔

7 comments:

PeRdU cINta said...

Betullah tu.Setuju.

Umi Nazrah said...

hahahaha baru kak faham sunnah ular sawa. tapi masa baca tajuk, apakah itu sunnah ular sawa. memang blur habissssssssss. hahahhaa

norhidana said...

hehehhe... sesuai di gunakan time bulan puasa kak... kalau time berbuka semua nk di sesahnya, nk bangun utk solat magrib pun tak larat... melingko je mcm ular sawa kekenyangan

Sayidah Napisah said...

hahaha betuiii. kita memang perlu ikut sunnah Nabi yang itu tapiii tu lah. susah beno nak buat. lagi lagi kalau makanan semuanya sedap hingga menjilat jari hehe. inshaaAllah try our best! :D

Ciktie said...

Betul! Setuju sangat²

AzianKhalil said...

tapi tu yang best kan..

Sunah Sakura said...

hahahha betulll! dulu2 muda lagi bole la jadi ular sawa...ni da berusia, makan sekadarnya je bila berbuka...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...