Followers Remaja Purba

Friday, March 22, 2019

Tiba-tiba Next Play..


'Bila kau layan lagu, tiba-tiba next play tu surah Al-Quran, dia punya serba-salah nak tukar tu MasyaAllah, berdosa rasanya'

Bila baca status tu, tersenyum sendirian aku dibuatnya. Terus jadi 'baik' aku sekejap. Biasanya hal ini terjadi ketika memandu kereta, di saat pemandu yang mengundang aura marah aku. Sekurang-kurangnya bila mendengarkan surah Al-Quran yang ada dapat melembutkan hati aku.

StatusHati: 'When anger rises, think of the consequences.'

4 comments:

norhidana miswan said...

heheheh betul tuh lah kak, pernah gk situasi tu terjadi, kalau surah pendek kadang biarkan je...

Warisan Petani said...

Tambah pahala

Siti Yang Menaip said...

hihi faham faham.. kadang2 tukar radio kena time azan. hehe..

Sunah Sakura said...

hahaha pernah jugak mengalami situasi macam ni...terus insoffff terutamanya bila keluar takbir raya...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...