Followers Remaja Purba

Monday, March 18, 2019

Jemputan dari ex-blogger Makchaq


Menghadiri jemputan di rumah Makchaq..

Kenapa aku di sana?
Ini adalah kerana semasa di SINI aku dapat soalan bonus dari Pakchaq.. 'Bila nak masak kambing dekat sini..?' dan sepanjang perjalanan balik waktu itu dok memikirkan tarikh yang sesuai.. 'Call Makchaq tanya bila Makchaq free sebelum masuk tahun baru nanti..' pesan en. Hubby.

Akhirnya pada hari Sabtu lepas, baru kami dapat berjumpa Makchaq dan family setelah lama mencari waktu yang sesuai. Segan + malu sebab belum berjaya nak memenuhi permintaan Pakchaq tapi bila dah berada di rumah Makchaq...


Bab bergambar tak boleh dipisahkan..
Hilang sudah #PerasanSlim #MakBudak.. 
Bertambah hilang bila bersama dengan dorang ni..🤣😂


'Dulu kecik je masa jumpa, sekarang dah besar dia.'
Inilah ayat dari Pakchaq tiap kali berjumpa..


Sama-sama tembam kan..


Menu semua menarik dan best..

Char kuey teow je aku tak ambil gambar tapi tukang masaknya adalah orang yang sama waktu majlis perkahwinan anak Makchaq hujung tahun lepas. Ni kira macam balas dendam, last time tak dapat sebab ramai orang.

Kambing golek paling dinantikan.


Alhamdulillah, seronok kami di sana, tambah-tambah lagi dapat jumpa blogger Kakcik Seroja dan Kak Junainah, en. Hubby pula dapat jumpa kawan lama sekolah beliau yang mana isterinya adalah seorang blogger.

Terima kasih Makchaq dan Pakchaq di atas jemputan tersebut. Nak berjanji tak berani tapi moga dapat bertemu lagi dalam keadaan santai dan dapat berborak lebih lama.

StatusHati: Mencuba dan terus mencuba..

6 comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...