Followers Remaja Purba

Thursday, February 7, 2019

You can change your Habits


'Dekatkan diri dengan Al-Quran Nek Bonda. Baca! Bukan tengok! Dalam tu macam-macam cara ada Nek Bonda. nak sejukkan hati, nak damaikan hati Nek Bonda. Nak buangkan segala kotoran hitam dalam hati Nek Bonda tu. Moga Allah jentik hati Nek Bonda..'

'Baca Al-Quran! Ingat mati..! Dah tua-tua tak sedar diri lagi..'

(Episode 28: Minit 36:53)
Drama: Kan Kukejar Cinta Kamu
=======

Bukan hanya untuk yang berusia, kita yang muda pun sebaiknya ambillah iktibar.

Buanglah sikap buruk yang ada dalam diri. Dunia kita ni bulat. Tak selamanya kita berada di atas. Jangan terlalu mendongak langit hingga terlupa yang di bawah ini.

Aku sendiri tak sempurna mana. Masih terkial-kial dalam mencari jalan lurus itu.

Ingatlah..
'You cannot change your future but you can change your habits and surely your habits will change your future..'


StatusHati: Ku ingin menjauh darimu..


1 comment:

adianiez AIDA said...

sgt suka part tu.
akhirnya Ray ada keberanian, kan.
dek kasih dan kesabaran seorang isteri, berjaya buat Ray sedar ekk.
padan muka Nek Bonda!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...