Followers Remaja Purba

Friday, February 1, 2019

Kisah Nasi Kerabu + Sarapan Pagi tadi


Kisah Pagi Semalam..
Sarapan agak berat dari biasa.. #RiceToWednesday..
 #MakBudak mana biasa makan banyak dekat tempat kerja.. Sesekali teringin.. Nah tu dia.. Perlukan tenaga lebih dari biasa 💪

#NasiKerabu Ayam Bakar


#MakBudak versi 2019..


Dah makan berat, haruslah kerja pun turut berat.


Alhamdulillah..
Nasi Kerabu tersebut sangat mengenyangkan hati dan perasaan aku. Sejak aku berada di luar lokasi kaklong kawasan ni, aku sememangnya tak mengambil sarapan pagi menu yang berat, begitu juga pada waktu tengahari. Hanya sesekali seperti kejadian pagi semalam. Itulah yang terjadi bila tekak dan perut tak nak bekerjasama, yang jadi mangsa mulut MakBudak sudahnya dipaksa menerima makanan.. 🤣



Kisah Pagi Tadi..



Sengaja mencari kelainan bersarapan di luar kawasan dengan hanya berjalan kaki nak merasa suasana pagi yang tenang melihat pokok sambil merakam pergerakan siput babi yang bergerak perlahan meregangkan otot bersenam di tepian jalan.. 😄


Kali kedua bersarapan di sini bersama kak Zai..


'Siput babi sedang bersenam'  🐌


Dalam perjalanan balik.. Wah... rezeki.. dah tak berapa meter nak sampai ke tempat kerja, rakan kerja menumpangkan kami menaiki kereta beliau. Terima kasih buatmu wahai teman. Kurang peluh dan bertambah kembali lemak kami.. 🤣


Terima kasih pada 'Ultraman'.. 🤗


StatusHati: Selamat Hari Wilayah bagi yang menyambutnya hari ini..


4 comments:

Warisan Petani said...

Wak hari2 sarapan berat.
Biasanya makan nasi

Siti Yang Menaip said...

lama sangat tak makan nasi kerabu. rasa macam bulan posa last year ? kot haha..

adianiez AIDA said...

makbudak yg cantik :)

Ciktie said...

Eehhh macam dah lama jugalah tak makan nasi kerabu ni. Sedapnya nak² dapat daging bakar pula. Wowww memang terangkat la

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...