Followers Remaja Purba

Tuesday, February 26, 2019

Jadi Mak Singa hari ini


Kisah pagi tadi..
Program Hari Penetapan Sasaran SPM dan PT3 di sekolah dak Kakak bagi memberi motivasi kepada pelajar untuk menetapkan sasaran yang akan dihadapi pada tahun ini.

Ditemani en. Hubby ke sini..

Objektif bagi meningkatkan prestasi pembelajaran:

  • Mengenalpasti prestasi dalam akademik pelajar.
  • Sikap saling memahami dari segi kegemilangan dan sahsiah diri.
  • Mempunyai semangat kekitaan untuk peningkatan pencapaian pelajar.
  • Persediaan awal yang telah ditetapkan bagi mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan.


Take of Value (TOV) 
Markah asas bagi tiap mata pelajaran yang dipilih dan target yang diingini bagi peperiksaan sebenar.

Moga dak Kakak dan pelajar yang lain mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan sebenar nanti. InsyaAllah.. Aamiin..


Manakala.. kisah tengahari tadi..
Memandangkan aku cuti rehat hari ni, dak Nuha sanggup tak nak naik kenderaan yang disediakan dan minta aku yang hantar ke sekolah. Oklah.. part yang ini aku ok lagi..

Dak Nuha sebelum meragam.. 🤦‍♀️

Tapi.. yang buat aku berubah jadi mak singa bila mana dia menangis tak nak masuk ke sekolah. Dia boleh berlari nak ikut aku balik. Aku cukup pantang kalau anak-anak tak nak ke sekolah tanpa sebab yang munasabah. Sabar aku yang menipis terus hilang bila dia menangis.

Akhirnya dia masuk juga ke dalam kawasan sekolah dalam keadaan menangis sedih. Ahh.. takde maknanya ibumu ini nak kesian, lagi berangin ye ada..

Itulah kisah untuk hari ni dalam melayan kerenah anak-anak ke sekolah. Semua minta aku hantarkan ke sekolah cuma dak Nuha je yang meragam seteruk itu.. 😤😤😤

Sesekali anak-anak nak bermanja tiada salahnya.. cuma jangan meragam macam itu sekali.

StatusHati: Perlukan tenaga untuk tempat bertugas.. 😣


1 comment:

  1. moga dak kakak n dak adik di beri kemudahan dlm menempuhi peperiksaan ya

    yelah anak manja kan kak... itu yg manja lebih dak nuha tu hehhehe

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...