Followers Remaja Purba

Monday, February 18, 2019

Majlis Aqiqah di Kampung Sungai Haji Dorani, Sungai Besar


Kisah pada hari Sabtu, 16 Februari 2019 lepas..

PAGI..
Gotong-royong di sekolah dak Kakak..


TENGAHARI..

Selesai gotong-royong di sekolah dak Kakak, kami menuju ke Kampung Sungai Haji Dorani, Sungai Besar, Selangor menghadiri majlis aqiqah anak jiran kami di kampung keluarga mereka di sana. Alhamdulillah perjalanan kami dipermudahkan, begitu juga dengan majlis tersebut. Menu yang disajikan juga sedap tapi aku segan nak ambik gambar, terasa diri diperhatikan pulak.. hahaha..


PETANG..
Dalam perjalanan balik..

Sungai Janggut..
Suka mengambil gambar pemandangan..


Tanjung Karang..
Kampung my Biras..


Dak Nuha kena himpit dek dak Kakak dengan dak Adik..


Singgah makan mee udang banjir..
Sekadar share semangkuk memandangkan kami dah kekenyangan sebelumnya..
Kue Tiaw Kungfu pulak biasa je rasanya.. maaf gambar tiada..


Muka kena tegur, merajukler tu.. hehehe..


Dak Kakak teruja dapat makan mee udang banjir..


Tempat persinggah terakhir..

Pantai Remis



Dak Kakak merengek ajak singgah di Pantai Remis. Tak dapat tidak diajak kami singgah di situ atas alasan nak beli ikan laga dek kerana sepupu mereka pernah beli ikan laga di situ sebelum ini. Halah.. halah.. halah.. tapi demi anak-anak, Babahnya turutkan.

Aku..? Kekenyangan + Kepenatan.. hahaha..
Dak Adik merengek nakkan gasing gaya baru budak-budak zaman sekarang main (lupa nak snap gambar gasing tersebut). Dak Nuha je yang cool tak merengek nak itu ini, mungkin sebab dah penat macam ibunya..

Kebetulan masa sibuk memilih ikan laga tersebut, ada budak-budak dari sebuah SMA ni mengambil kesempatan menemubual aku mendapatkan pandangan aku mengenai gadjet. Aku yang terlebih mesra ketika itu memberikan kerjasama yang baik pulak pada mereka yang pada awalnya segan nak jumpa aku. Alhamdulillah rezeki aku dari mereka, aku dapat hadiah yang comel. Alah.. terlupa pulak nak ambil gambar hadiah tersebut. Gambar ikan pun lupa.. Nantilah ye aku share.. di SINI..

Alhamdulillah..
Selamat sampai rumah lebih kurang pukul 1815 petang. Berehat di rumah tak nak keluar dah.. letih usah ditanya.. kenyang apatah lagi.. hehehe..


StatusHati: Hantu Korea tiba-tiba merasuk #MakBudak..


3 comments:

  1. penuh aktiviti patut lah kepenatan kak...

    mengiurkan betul lah nengok mee udang banjir tu, mmg banyak sungguh udang tu

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...