Followers Remaja Purba

Friday, October 7, 2016

Awak kenapa hari ni, senyap je.. tak sihat ke..?



Orang lelaki menggunakan lapan ribu patah perkataan je sehari.
Di luar rumah ada je bahan nak diperkatakan tapi bila dalam rumah terus habis lapan ribu patah perkataan tu.. yang kedengaran hanyalah eemm.. aaaa... oooo..

Orang perempuan pula menggunakan 28 - 30 ribu patah perkataan sehari..
DAN masalah paling besar yang orang perempuan hadapi ialah kena habiskan jugak. Kalau tak habis, rasa macam ada yang tak kena je..
 #dari salah satu siri ceramah Syamsul Debat di TV-AlHijrah.. 


'Tak penat ke awak bercakap, membebel dari tadi..?'
Orang lelaki mana suka dengar kita membebel tapi bila kita senyap dah dia pulak yang risau.

'Awak kenapa hari ni, senyap je.. tak sihat ke..?'
Hailaa.. apalagi yang boleh dikatakan..


StatusHati: Tak usah mencari kalau apa yang dicari menyakitkan hati..

10 comments:

Nao Mei said...

Kan...kita senyap pandai pula mencari kan..haha

Norhayati Mohd Isa said...

Banyak patah perkataan org pompuan ni bercakap ye aiza..
penyebab banyak tu membebel kan hihihi

Nor Azimah said...

Tulah pelik gak, kalo kt luar ngn kwn2 dia, byk gak sembang gelak sakan, tapi kt umh sonyap yo. Eden pun habis punco nk borak.

Kak Long said...

Haha..
Betul tu.. Kaklong pun jenis pendiam, tapi ngn famili bukan main pot pet pot pet..
Cik Abang pula memang jenis diam seribu bahasa.. Nak apa2 tunjuk je..
Sabar je la..

Hasnul Adin said...

Betul gak. Kalau diam, nampak pelik. Haha!

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Perempuan memang banyak bercakap ... Kadang2 tak fikir ape terus cakap .. Rase tak sempurna kalau tak bercakap ... Tu pasal ahli neraka ramai perempuan, suka bercakap yg bukan2 @ mengumpat ler tu ... Wallahua'lam ...

Nurul Syarfiqa said...

kalau jenis pendiam mcmmana ? hee..

perempuan pot pet pot pet tu benda natural.. that why lelaki pelik kenapa ttiba x banyak ckp..ahhhahah

ewanthology said...

lelaki tak suka perempuan membebel...tapi bila perempuan senyap, rasa lain mcm pulak

Pha Is said...

hahaha.. mak saya minat jugak dengar ceramah samsul debat tu..

Mummydearie said...

Hahaha! Betul juga ya. Kalau kita membebel, mereka tak suka. Kalau kita senyap aje, ditanya pulak kenapa. Agaknya kalau kurang bercakap, memang mereka suspek kita ni tak sihat ke?

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...