Followers Remaja Purba

Saturday, May 30, 2015

Nak kurus takmo gemuk..


Pagi tadi layan Filem lama.. Cikgu Romantik..
Tengok lakonan Jasmin Hamid..
Perghh.. flat gile perut dia..

Sambil tengok perut dia, sambil tengok perut sendiri..
Memang jauhlah beza kan..
Lemak yang ada ni gedik tak nak pindah keluar..

Sebelum ni BMI aku berada dalam kategori overweight..
Dah macam nak masuk game tinju pulak.. hehehe..
La ni BMI aku dah masuk paras normal tapi kat border line lagi..
Unstable.. bila-bila masa boleh naik balik..

Kenalah usaha kawal pemakanan..
Slow and steady tapi hasilnya memuaskan hati..

eerrr...
Nak kurus.. takmo gemuk..
Nak slim.. takmo debab..
Jangan berangan tanpa usaha..



psstt: Menunggu dan terus menunggu..



7 comments:

paridah said...

BULAN PUASA DAH NAK SAMPAI TU MESTI AKAN KURUS RAMPING LEPAS NI AI..

makchaq said...

Ok dah tu.. kurus sangat nanti tak setabil dengan cik abang..orang ingat dia tak bagi makan pulak..

JR said...

Badan saya pula kalau setakat jaga makan tapi tak exercise petua BMI normal tak jalan. Sebab tu saya hari-hari joging...

ewanthology said...

yup.. bulan puasa ni boleh cuba kurangkan makan

logorithm said...

Kawal pemakan + exercise pasti boleh kurangkan berat badan + sihat badan.

Arina Shamsul said...

good luck :)

Mummydearie said...

Eh, Aiza awak pun teroverweight juga ke kalau ikut pengiraan BMI. Kalau tengok dalam gambar nampak biasa-biasa sahaja. Kalau nak kurus mestilah ada usaha, ada komitmen berpanjangan. Kalau cakap aje nak kurus, memang tak kurus-kuruslah. Bab komitmen nak kurus tu yang saya lemah ~_^

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...