Followers Remaja Purba

Thursday, May 16, 2013

Pertama kali aku try nih..


  • Pertama kali aku makan menu ni..
  • Menu dari Pantai Timur.. member office bawak..
  • Aku siap tanya cara nak masak..
  • Cheh..! Macam nak buat.. sudahnya nanti chef hubby jugak jadi mangsa.. kihkihkih..


pulut sotong


psstt: Betullah.. semakin menggebu-gebu selera aku sekarang ni..




24 comments:

abghani said...

macam sedap

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

Cikda said...

sos nya rasa apa ek? sebab rasa sotong n pulut dah boleh bayang..hehehe.. memang nampak sungguh menggiurkan..hehehhe

Cikda said...

oh ya.. kita dah kawan di fb kan.. hehhehe..cuba fb cikda jarang nak masuk sangat..

norhidana miswan said...

sedapnyer... tp dana tak reti mkn yg manis, kalu yg kuah tu tukar ngn yg pedas baru tau mkn

aizamia3 said...

norhidana miswan:
dimasak sekali dengan gula melaka.. kuahnya tu gula melaka.. ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

nmpk sedap je tu.. tak pernh try =)

Tedi said...

manis ker? kalau sotong panggang Tedi suka la. Sotong tu rebus?

the malay male said...

dah timbang berat badan? huhu

aizamia3 said...

Tedi:
Sotong tu direbus dengan pulut ada kat dalamnya.. dimasak dengan gula melaka (itu yang diberitahu oleh member office)

Daddy Ziyyad said...

Oooo...benda ni la yg saya nampak masa gi KB tuhari...nak makan, tapi nampak macam pelik aja sotongnya...haha

Riedaffya ibrahim said...

ini memang sedap..kami panggil ketupat sotong..salam kenal..thanks sudi singgah blog sy..

lizz said...

errmmm sedap..ni kegemaran hubby saya ni...

-gedek! said...

uncle gatal...

maksud uncle, gatal bila makan ni...

Kakzakie said...

Kalau pantai timur punya cara masak manis tapi kalau johor punya pedas tapi isi dia tetap pulut..

Acik Erna said...

kecur air acik..kat tempat acik bulan puasa je jumpa orang jual..

Acik Erna said...

kecur air acik..kat tempat acik bulan puasa je jumpa orang jual..

diana said...

tak pernah rasa..;P
nampak macam best..

Mooniqueen said...

MQ pun makan seba ofismate bawak tapi sebab kite tak biasa makanan sana, so tekak tak boleh nak terima sangat..

PakcikLie PCL said...

pernah sekali mamaD buatkan , tp masakan pantai timur ..rasa mesti manis, bukan citarasa kami manis. tp sesekali makan boleh la..

mama3heroo said...

sedap..m3h pernah mkn..sekali je dlu..lama dah

Tinta Lana said...

Saya pun tak pernah try lagi kak.

Mana nak cari kat putrajaya ni,huhu

Lisa Sheila said...

Sedapnya ketupat sotong..biasa buat bulan puasa utk berbuka..hee..yumms :)

anitadiana said...

kak ita tak pandai makan ne..pernah rasa...mcm pelik aje...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...