Followers Remaja Purba

Wednesday, May 11, 2011

Salah kereta

Ahad lepas on the way balik dari kenduri kahwin kat Sungai Haji Dorani, Sungai Besar.. Kitorang singgah kat Kuala Selangor nak shopping..

Kisahnya:
Nak shopping dah tentu kena ada duit so aku pun dengan ayunya keluarkanlah duit kat ATM Petronas.. baju lawa dah tentu ada mata yang memandang.. ;) Masih dengan gaya ayunya aku pun melangkah ke arah kereta di mana hubby tunggu..

hikhikhik.. gelak dulu.. Dengan penuh confident aku pun melangkah menuju kat kereta dalam panas terik mentari tu.. Dah nak sampai kat kereta.. aik..? Apsal aku nampak lain je dalaman kereta ni dan cepatnya hubby alihkan kereta.. Mataku terus pandang ke depan tempat mula-mula hubby parking tadi.. ropa-ropanya aku silap kereta daa.. warna, jenis dah sama tapi macam mana aku boleh silap ni..

Aku pun tak tunggu dah, lari terus masuk dalam kereta hubby.. dengan pandangan pelik hubby tanya:


H: Nape..?
A: Malunya bang..
H: Yelah tapi nape..?
A: Saya hampir tersilap masuk kereta.. (sambil gelak tak hengat - cover malu)
H: Habis tu orang dalam kereta tu perasan tak?
A: Tak kut.. fuh.. nasib baik tak terus bukak pintu kereta dia..
H: Abang nampak awak lari je tadi.. ingatkan nape..?

Memula hubby blur jugak sebab aku cerita sambil ketawa..


Moral of the story:
Sila pastikan di mana letaknya kereta anda sebelum masuk..


psstt: Agak-agaknya apa ye reaksi mamat tu ye kalau aku terus masuk selamba dalam kereta dia kan.. ?

20 comments:

  1. kalau aku jadi mamat tu, terus gerak je keta tu..blah terus dari situ :-)

    ReplyDelete
  2. seb baik tak masuk~~eh kuala selangor sekarang da ada mcD tahu~bangga saya jadi warga situ~haha~~

    ReplyDelete
  3. Faris:
    hahaha.. nasib baik bukan kau..

    ReplyDelete
  4. bujal X:
    kat situ drive through lagi.. tapi kat tempat saya kat Klang Sentral tu bahaya sikit untuk poketku ini sebab si adik merengek2 time lalu kat McD situ.. nak wat camne.. dah hari2 lalu kat situ..

    ReplyDelete
  5. haha kwn kolej sy pernah slh msk kete org..konfiden je dia trn dari oztel trus bukak pintu kete, duduk dgn selesanya..skali sume yg dlm kete toleh blakang pndg dia dgn muka blur..hahahaha..xleh blah tingat kisah tu =P

    ReplyDelete
  6. hahahaa...jgn mmasuk kete org lain kne bwk lari sdah..kang amuk je hbby tu nt..:D

    ReplyDelete
  7. Fakhrul1409:
    Fuh.. betul2 nasib baik sebelum sempat sampai kat kereta tu, kalau tak malu setahun..

    ReplyDelete
  8. waaa..akak saya pernah mengalami pengalaman macam ni...
    tapi saya da best-best je buka pintu kereta..sekali cina tu pandang saya pelik semaca jer..hahaha
    malu!!!
    i understand ur feeling...haha

    ReplyDelete
  9. Teenager Housemaid:
    hahaha.. akak ok sikit lagilah belum sempat bukak pintu kereta nasib perasan awal..

    ReplyDelete
  10. Piah Becok:
    fuh.. tak sempat masuk lagi pun..

    ReplyDelete
  11. okey lagi.tini pernah siap dah masuk duduk lagi. hampeh~ mmg malu gile. haha

    kak ada award utk akak http://tanpanama33.blogspot.com/2011/05/award-dari-indonesia.html

    ReplyDelete
  12. Nini:
    bila ingat balik.. kelakar + malu teramat..

    wah.. dapat award tapi akak tengah pening, baca pun tak habis lagi ni.. ;)

    ReplyDelete
  13. Hehe...
    Penah jadi kat msred gak....

    Tapimdlm kete tu ada awek duk sebelah drebar.mula la msred kompius ni.sape plak pompuan duduk sebelah bf msred dalam kete tu? Tak leh jadi ni.terus melajukan langkah ke kete.bila da dekat baru pasan.erk...salah kete.nasib baik .....

    ReplyDelete
  14. xpe kak. award sukasuki je buat tu. saja2 tag blog yg nini rajin singgah.

    ReplyDelete
  15. ekekeke...pi nyuruk bawah meja sebulan..hehehe

    ReplyDelete
  16. hahaha... takleh update blog kalau dah nyorok bawah meja.. takde line..

    ReplyDelete
  17. seb baik akak xbuka pintu kereta dia..haha

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...