Followers Remaja Purba

Tuesday, May 31, 2011

Kecik.. Bechar..

Walaupun cuti sekolah tapi anak-anak tetap kena bangun pagi <--- dah ibunya kerja kan.. Tapi pagi tadi dak adik boleh buat lawak pulak..


Adik: Ibu.. Adik nak ncing..
Aku: Bangun cepat.. masuk bilik air..
Sambil berjalan dia pegang anu dia..


Lepas kencing time nak pakai baju adik cakap kat aku:
Adik: Ibu.. ibu..
Aku: Ye.. Adik..
Adik: Malam-malam kecik.. Pagi-pagi bechar..

Memula aku tak dapat tangkap apa maksud adik tapi bila dia pegang anu dia yang tengah tegeng tu sambil dok sebut kecik, bechar.. baru aku faham.. Hahaha.. Adik.. Adik..

Sambil pakaikan baju, dak adik tanya:
Adik: Ni apa ibu..
Aku: Ini bird..
Adik: Yang ni pulak..
Hubby menyampuk: Ini pulak telur..
Adik: Oooo.. telur... (sambil mengeliat nak lari dari babah dia..)

Itulah dia kisah di pagi hari..



psstt: Dah.. dah.. korang pergi buat kerja..

12 comments:

Faris Adli said...

kanak-kanak suka bertanya sebab dia baru kenal dunia. tapi sayangnya sesetengah ibu bapa tidak melayan pertanyaan kanak-kanak.

bujal X said...

merah pipi saya membaca tampalan ini~~hihi~~

*gedik tak?

msredcheesecake said...

cik aizamia,
budak2 ni kadang bagi kite soalan yg buat kita speechless...hheee

aizamia3 said...

Faris:
Budak-budak yang semakin membesar sedang meneroka apa yang ada disekelilingnya.. Ibubapa kena pandai memainkan peranan untuk memberitahu apa yang dorang nak tau..

aizamia3 said...

bujal X:
hikhikhik.. blushing pipi dia.

aizamia3 said...

msredcheesecake:
betul.. ada masa terkedu kita dibuatnya.. tapi nasib baik pagi tadi babah dia ada.. hahaha.. kecik.. bechar..

PinKy MoMMa said...

ahahahaha soalan yg comel..smpai kan kite ni leh jadi terkedu nak jawab persoalan diaorg kan ;p

aizamia3 said...

a'ah.. tapi nasib baik en. suami ada, jadi bolehlah membantu bab2 orang lelaki ni..

Mommy Fara said...

hahahahahaha! comel okeh entri nie! suke sgt! tp, encik suami sgt berterus terang. takpe, sng nak explain 1 day. hahahahahah!

aizamia3 said...

Mommy Fara:
dak adik sedang meneroka anggota badan dia..

Nini Hartini said...

haha. adik buat lawak. dulu pun ajar murid nini tu bird. hehe...pastu ketua guru tegur suruh ajar itu zakarun. hehe

aizamia3 said...

Nini:
kena pandai menggunakan word yang bila dia sebut tak 'kekurangajaran' pada pendengaran telinga orang lain.. ;)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...