Followers Remaja Purba

Friday, May 6, 2011

Netball dan Alor Star

Esok ada game netball antara jabatan office aku tapi aku tak dapt join sebab esok ada orang nak rumah, lagipun takde sape nak jaga kakak dan adik..

Hubby pulak outstation ke Alor Star, ajak aku dan anak-anak temankan tapi bila difikir-fikirkan balik kesian pulak pada kakak sebab penat balik sekolah tak hilang lagi, homework dah tentu ada.. Nanti dia ke mana, homework dia ke mana..

Tengahari tadi teman member office ke MPH Subang Parade cari buku nak exam.. Buku dia takde tapi aku dapat buku yang dah lama aku nak tapi tak tercari-cari.. Cinta Sufi.. Nanti ada masa aku buat kronologi kisah disebalik pembelian buku ni..

Tadi, kat rumah nenek a.k.a pengasuh, ternampak pulak ada orang tengah 'SALE' novel.. Beli lagi satu.. Baca tak tau bila sebab aku pinjam kat member aku 5 buah novel yang satu pun belum dibaca.. Tamak haloba sungguh..

Hati ni meronta-ronta nak ikut hubby tapi atas kepentingan kakak dan adik maka sekarang aku dah selamat sampai dirumah.. tup tup jiran aku ada buat kenduri - sedang pasang khemah.. Pelik.. Hubby takde pulak bagitau apa-apa kat aku.

Call hubby.. Rupa-rupanya kenduri cukur jambul anak.. Aku tak tau sebab takde sape pesan kat aku apatah lagi tinggalkan nota untuk makluman aku so aku anggap tak dijemputlah ye.. Esok bolehlah aku layan jiwang.. Eh! Tak boleh.. Esok ada orang nak datang rumah.. Alamak.. Pandang kiri, pandang kanan.. Banyak kerja menanti nak kemas rumah..

Nampak esok aku jadi surirumah separuh hari.. ;)

psstt: Ada sape-sape nak tolong aku tak esok..?

5 comments:

  1. meh kite ganti akak men netball tu, kie mmg addicted netball ni, hehe ;)

    kalau dapat upah, boleh lah, hehe $_$

    ReplyDelete
  2. kalau boleh.. Tapi masalahnya tak boleh guna orang luar.. :(

    boleh je.. tapi akak mampu belanja Pizza jelah.. ;)

    ReplyDelete
  3. wahhh wahhh !! nak tolong weyh .. hahaha

    ReplyDelete
  4. Banyaknye novel belum dibaca..
    tp kejap je tu nk habiskan.. :)

    Entry terbaru padlie: Ada apa di IPT?

    ReplyDelete
  5. no_anwers:
    laju je nak tolong.. nak pulak kala udapat pizza..


    padlie:
    memang banyak tapi satu pun tak terabih nak baca lagi.. penat tidur je..

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...