Followers Remaja Purba

Wednesday, May 18, 2011

Lif rosak

Pagi tadi aku exercise naik turun tangga ke tingkat 10.. Dengan beg baju, beg sekolah termasuk baju sekolah kakak Irah, aku dan adik dengan gigihnya menggunakan tangga.. Nasib baik si adik tidak merengek minta aku dukung sebab lepas hantar kakak ke sekolah tadi dia mintak picitkan kaki dia sekejap.. alahai anak ibu..

Kat rumah pengasuh ni lif ada dua je, aku ingatkan satu je rosak.. dengan ayunya aku dan adik pergilah ke lif satu lagi.. rupa-rupanya rosak jugak.. hampagas betullah.. Rupanya lif tu dah rosak sejak petang Isnin lagi, dah buat report tapi mungkin sebab semalam cuti umum tu yang tertangguh..

Kembang kempis kempus hidung aku.. sampai tingkat 5 aku ok lagi.. lepas tu mulalah.. pancit.. dah lama tak exercise macam nilah jadinya <--- kepenatan..

Cuba bayangkan.. kesian pada orang tua, ibu mengandung, ada anak kecik pastu duduk pulak tingkat 16 (paras tertinggi).. Akibat sikap segelintir manusia yang buat hal, semua penghuni terima akibatnya.. Dulu pernah sepanjang bulan puasa aku turun naik tangga.. Dugaan betul..


Apa perasaan korang bila kita nak guna lif, lif pulak rosak..?


psstt: Kesian kat kakak Irah, balik sekolah hari ni kena naik tangga.. dahlah sekolah petang ada exam pertengahan tahun..

12 comments:

  1. aku kagum dengan kau..aku tak sanggup nak naik tangga sampai tingkat 10..kalau terpaksa pun, maybe tingkat 4 aku rehat jap. Pastu baru sambung :-)

    ReplyDelete
  2. tingkat sepulohhhhh!
    alamak aiiii pengsan okeh..
    x report ke yang?

    ReplyDelete
  3. Faris:
    nak tak nak itulah yang aku kena hadap.. memanglah mengah tapi kena kuatkan semangat, kalau tak.. tak sampailer jawabnya..

    ReplyDelete
  4. PinkyMomma:
    mengikut kata nenek a.k.a pengasuh, report telah dibuat petang Isnin tapi belum ada tindakan... moga hari ni oklah hendaknya..

    ReplyDelete
  5. hadoi!..saya pham.sangat rasanye nk kena naek tangga ni..saya smpai tinggat 8 pon daa nk pengsan!..ni pulak tingkat 10..hadoi!..sabo je laa..=)

    ReplyDelete
  6. Mommy Fara:
    pagi tadi seksa dah habis.. tunggu petang balik keje ni..

    ReplyDelete
  7. Miss Qaseh Saifudin:
    ;).. terima kasih memahami.. penat..

    ReplyDelete
  8. salam kenal.

    cukuplah ampun, terus semput sampai tingkat 7. masa tu tolong kawan hantar anak dia kat rumah MIL, kebetulan lif rosak.manakan jumpa tahi kucing ngan orang kat tangga. fed up betul ngan orang tak de sivik ni.

    ReplyDelete
  9. betul.. disebabkan segelintir orang.. semua kena tempiasnya..

    balik ni rasa nak mintak si adik turun sendiri je..

    ReplyDelete
  10. sian nye aiza...alahai
    kalo akak memang pengsan terus!!
    tabik spring lah dear

    ReplyDelete
  11. risa:
    hehehe.. sesekali exercise kak.. ;)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...