Followers Remaja Purba

Tuesday, May 17, 2011

Perihal mesin basuh

Aku cadang nak basuh baju hari ni tapi hubby aku tak pulak bertanya pada aku sebaliknya terus menyerahkan 'bibik' aku kat jiran belakang rumah untuk diservice <--- malam tadi.. 'Bibik' aku tu ada masalah.. boleh guna tapi bila spin tak cukup kering..

Tak terkata aku.. aku tanya berapa lama kena kuarantin 'bibik' aku tu.. Hubby cakap seminggu.. ah!Gila.. jari-jemariku ini dahlah manja semenjak adanya 'bibik' aku tu..

Konon-konon aku bercadang nak buat secara manual lepas acara makan-makan malam tadi tapi akibat keletihan teramat baru tadi aku basuh.. Mula-mula aku mogok jugak tapi tak sampai hati tengok baju berlambak maka aku gunakanlah jari-jemariku ini untuk menyental pakaian itu..

Hubby ajak aku pergi 'telaga' (Wash n Save) tapi aku taknak, buat rugi masa dan minyak je.. dulu dekat oklah.. Kalau kat tempat aku ni ada senangnya kerja aku.. tak payah jemur dah, terus lipat dan simpan.. ala.. macam cite dalam mr. Bean tu.. ;) ah!Kau.. mentang-mentang ada 'bibik' over pulak kau ye..

Hari ni rileks sikit.. apa aku nak buat ye.. anak-anak leka kat pondok depan rumah leka main mainan dorang.. aku kat depan rumah.. boleh layan internetlah kat sini.. siap pinjam meja belajar kakak lagi.. hikhikhik.. <--- try and error cari liputan internet..


psstt: Cuaca agak panas.. moga terus panas hingga ke petang, dahlah basuh baju manual ni..

12 comments:

bersama kak Es said...

sabooo jer

tapi tu lah...ustaz kata air tanga isteri tu pengikat kasih
bukan setakat masak je..termasuk basuh baju huhuhu

cepat2 la baik mesin tu ek

aizamia3 said...

tulah kak.. moga cepatlah sembuh kendakNYA...

risa said...

alahai...kalau akak yg ado anak ompek ni fengsannn le nak basuh makai manual..adehh

aizamia3 said...

risa:
ni baru dua kak.. dah sakit sengal tangan.. en. suami tolong jugak.. tolong tengok.. hikhikhik..

Liza Razak said...

seminggu sekali saya mesti basuh handwash judak..terpaksa sebab ade baju yg agak fragile.tapi kalau tiap2 hari..mesti x larat laa jwbnye..hehe

Faris Adli said...

basuh pakai mesin je semua baju..tapi jangan sampai tak tukar baju sebab malas nak basuh baju

Lizan said...

uihh sakitnya jiwa kalau washing machine rosak.. rasa macam membanting tulang sangat2 bila kena basuh cara manual.

PinKy MoMMa said...

slalunye kalau manual..tkg perah msti encit hubby hehe
sbb kalau ku yg perah mcm x perah je ahahaha

aizamia3 said...

Liza Razak:
Baju sekolah, tudung dan baju yang agak 'mahal' takkan dapat terjun dalam mesin.. mesti rendam basuh guna tangan..

aizamia3 said...

Faris:
Tak semua baju aku basuh guna mesih,, mahu rosak baju aku nanti.. kihkihkih..

aizamia3 said...

Lizan:
sebab badanku ini dah terlampau manja.. dulu ok je..

aizamia3 said...

PinkyMomma:
kalau basuh manual, yang berat macam seluar jean tu confirm en. suami yang tukang perah.. kalau tak.. kubiarkan berjemur dengan tak perah.. ;)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...