Followers Remaja Purba

Wednesday, March 25, 2020

RM0 dari MOH dan MKN


DAY 8 (25 Mac 2020 - Rabu)

RM0
Mesej yang digunakan oleh kerajaan sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini.

Pesanan dari MOH

RM0:
Health Advice: Wash hands regularly, cover mouth and nose when cough and sneezing. If feeling unwell, use face mask when in public and seek medical advice.

RM0:
Rayuan kepada peserta Ijtimak Tabligh yang belum melakukan pemeriksaan SEGERA hadir ke fasiliti kesihatan atau hubungi pejabat kesihatan berhampiran.


Pesanan dari MKN

RM0:
ATM will assist PDRM to enforce the Movement Control Order to eradicate transmission of Covid-19 starting from Sunday, 22 March 2020 at 1201 am.

RM0:
RM500 juta peruntukan tambahan akan disalurkan kepada Kementerian Kesihatan untuk pembelian peralatan perubatan bagi usaha menangani COVID-19.

RM0:
PERINGATAN Jika ada keperluan untuk membeli barangan keperluan/ubat-ubatan, hanya seorang wakil atau ketua keluarga sahaja dibenarkan keluar dari rumah.

RM0:
Tindakan tegas akan diambil oleh MCMC dan PDRM untuk mengekang berita palsu mengenai wabak COVID-19. Jangan menyebarkan berita yang belum ditentukan.


Dengarlah nasihat dari YDP Agong, rayuan dari Perdana Menteri dan pesanan dari MOH serta MKN demi keselamatan dan kesihatan diri serta keluarga.

Semua orang nak kembali dengan rutin harian. Semakin lama kita berada di dalam PKP, semakin sukar buat mereka yang 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang'. Bukan semua orang senang.. 😟😖

Kalau kita tak saling bekerjasama, bila lagi?

#KisahKita: ...

No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...